Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJerónimo Fleitas Modificado hace 9 años
1
Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? List 3 additional interesting facts about Costa Rica.
2
Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? –Panama & Nicaragua Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? –Oscar Arias Sanchez List 3 additional interesting facts about Costa Rica. –3.8 million people –Capital San Jose –Currency: Colon –Volcanoes –Earthquake –No Armed Forces
3
Be able to identify: Río San Juan San José Parque Nacional Corcovado Volcán Arenal Central Valley Mono congo Quetzal Ticos Fiestas patronales colón
4
Cap. 4: La vida escolar Say what you have and what you needSay what you have and what you need Name school supplies and school subjectsName school supplies and school subjects Use indefinite articles and ¿Cuánto?, mucho, pocoUse indefinite articles and ¿Cuánto?, mucho, poco Form “tener” and some of its expressionsForm “tener” and some of its expressions Use venir and “a” + timeUse venir and “a” + time
5
Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? List 3 additional interesting facts about Costa Rica.
6
Objetivo de hoy… TSWBAT say what you have and what you need for class Name three classes & at least one thing you need for each of them
7
Theme/Title: School Supplies & Classes Overview/Purpose: To talk about the classes you are taking & to say what you have and need for each Language Objective: write out & say what you need for three of your classes & tell three supplies you have and three you need using new vocabulary
8
En mi mochila tengo… (In my backpack I have…) Un/una –A (a notebook, a pencil) Unos/unas –Some (some notebooks, some pencils) Unos cuadernos –Some notebooks –Un cuaderno Unos lápices (un lápiz) –Some pencils (a pencil)
9
Una regla –A ruler Una hoja de papel –A leaf (sheet) of paper –Un mont ó n de papel ( a bunch of paper) Una carpeta –A folder Unos bolígrafos –Some ball-point pens –Un bol í grafo Un diccionario –A dictionary
10
Una computadora –A computer Unos zapatos –Some shoes Ropa –Clothes Un reloj –A watch/clock Una mochila –A backpack
11
El sacapuntas –The pencil sharpener La borra/el borrador/la goma –The eraser La pizarra/El pizarrón –The chalk/white board El libro –The book Los marcadores –The markers Los lápices de color –The colored pencils Los creyones –The crayons –El creyón
12
En mi mochila tengo… Unos zapatos Una regla Un bolígrafo Un cuaderno 10 things -two NOT from vocabulary! Un teléfono celular Chicle Un Ipod Una cámara Unos lentes Un estuche de lentes de contacto
13
¿Qué clases tienes? (What classes do you have?) Tengo (el) alemán. –I have (the) German. School subjects are not capitalized in Spanish! Tengo… –(las) ciencias (the) sciences –(la) computación (the) computation (computers)
14
Tengo… –(el) francés (the) French –(la) química (the) chemistry –(el) taller (the) workshop
15
(las) matemáticas –The mathematics (la) historia –The history El inglés –The language arts La música –The music Los deportes –Athletics Educación física –P.E. (la) banda –Band (el) coro –The choir (el) teatro –Theater Arts (el) arte –The art Liderazgo juvenil –Teen Leadership Computación –Synergistics
16
Escriban …. A las Tengo la clase de…. Necesito (2)… 8:44 las matemáticas Un lápiz, una regla, un cuaderno, un libro 9:48 La orientación (advisory) 10:52 El español 12:52 1:56 3:00
17
Theme/Title: School Supplies & Classes Overview/Purpose: To talk about the classes you are taking & to say what you have and need for each Language Objective: write out & say what you need for three of your classes & tell three supplies you have and three you need using new vocabulary
18
Calentamiento Write a sentence telling three things you have in your backpack. –En mi mochila tengo _____, ______ y ______. Remember to use un/una/unos/unas before each item.
19
Objective To write out & say what you need for three of your classes & tell three supplies you have and three you need using new vocabulary
20
Abran los libros a la página 122 P. 122 ex.2 La clase de _______. –La clase de español. Para la clase de español, necesito un lápiz o bolígrafo, papel y un libro.
21
Calentamiento (show your pre-write) Write out and answer the following: –¿Qué necesitas para la clase de matematicas? (escribe 3 cosas) Para la clases de matemáticas necesito… –¿Qué tienes en tu mochila? (escribe 4 cosas) En mi mochila tengo…. ¿Cómo se dicen en español?: –The ruler-the pen –The notebook-the pencil –P.E. class-math class –Science class-English class
22
Theme/Title: School Supplies & Classes Overview/Purpose: To talk about the classes you are taking and when you have them Content Objective: To learn the sentence structure necessary to tell what classes you have in different periods Language Objective: To describe orally and in writing what class you have in different class periods & to complete a written passage about your classes
23
Turn in: Mochila/Horario
24
Necesitar (to need) Necesitar NecesitoNecesitamos NecesitasNecesitáis Necesitanecesitan
25
Key words Algo –something Muchas cosas –many things –Cosas things Nada –nothing
26
¿Necesitas algo para el colegio? –Do you need something for school? Sí, necesito muchas cosas. –Yes, I need lots of things. No, no necesito nada. –No, I don’t need anything. ¿Necesitas algo para la clase de arte? –Do you need something for art class? –Sí, necesito un lápiz. Yes, I need a pencil
27
¿Necesitas una calculadora para (las) matemáticas? Sí, necesito una calculadora. ¿Tienes un lápiz?/¿Tienes papel? –Sí, tengo un lápiz/ No, no tengo papel. –Sí, tengo un montón. Yes, I have a bunch/ton. –No, no tengo. No I don’t have (any).
28
Practica en clase: ¿Qué necesitas para la clase de….? What do you need for ….. Class? ¿Qué necesitas para la clase de español? Necesito un diccionario, un cuaderno y una carpeta. –I need a dictionary, a notebook and a folder. La tarea: 142-143 Estudia para la prueba (140-141)
29
Look up the following words: Primero Luego Después Después de almuerzo Materia Difícil fácil
30
Look up the following words: Primero –First Luego –Therefore –Later/Then Después –Afterward Después de –After (noun) Almuerzo –Lunch Materia –Subject Difícil –Difficult/hard Fácil –easy
31
To ask about classes… Primero – First Luego – Then/Later Después (de)– After Ésta - This ¿Qué clases tienes ésta tarde? –What classes do you have this afternoon? Primero, tengo español y después tengo computación. –First, I have Spanish and then I have computation/computers. ¿Qué clases tienes después del almuerzo? –What classes do you have after lunch?
32
¿Cuál es tu materia preferida? –What (which) is your favorite subject? Mi materia preferida es español. –My favorite class is Spanish. ¿Qué clases no te gustan? –What classes don’t you like? No me gustan ni la mate ni la historia. –I don’t like (nor) math nor history. Porque es difícil. –Because it’s hard (difficult). Porque es fácil. –Because it’s easy.
33
¿Cuándo tienes la clase de….? When do you have…..class? Por la mañana –In the morning Por la tarde –In the afternoon Por la noche –In the evening A las 8:30 (ocho y media) –At 8:30
34
Practica con tu pareja 1.Repasa el vocabulario de las pag. 140-141 2.Saca 5 cosas diferentes de tu mochila, dile a tu pareja lo que tienes en tu mochila y para que clases lo necesitas 3.Dile tu horario de clases a tu pareja 4.Hazle 5 preguntas diferentes a tu pareja sobre sus clases, sus útiles y su horario. 5.Deja que conteste tu pregunta antes de hacerle otra!
35
Libro 123 ex. 4 Copy the questions and answer (tengo…) them according to the schedule on p. 123 1.¿Qué clases tienes los lunes por la mañana? 2.¿Qué tienes primero los martes? 3.¿Qué días tienes educación física? 4.¿Qué clase tienes después de química los miércoles? 5.¿Qué clases tienes por la tarde los martes?
36
Write out the paragraph in ex. 5 on p.123 and complete with information about YOUR schedule Por la mañana tengo ____ clases. Primero, tengo la clase de _____. Después, tengo ________ y _______. Me gusta la clase de _____ porque es _____. Después de _____ tengo el almuerzo. Por la tarder tengo la clase de. La profesora/el profesor es _____. Para la clase de español, necesito _____ y para la clase de matemáticas, necesito _____. Mi materia preferida es _____>
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.