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VI CONGRESO. 3 y 4 Noviembre Lima, Perú.

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Presentación del tema: "VI CONGRESO. 3 y 4 Noviembre Lima, Perú."— Transcripción de la presentación:

1 VI CONGRESO. 3 y 4 Noviembre 2011. Lima, Perú.
Una aproximación a la Responsabilidad Social Corporativa desde las Relaciones Públicas europeas. Dr. Antonio Noguero Grau Universidad Autónoma de Barcelona, España.

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3 En  La Teoría de los Sentimientos Morales, Adam Smith escribe: "¿Cómo el hombre por más egoísta que pueda suponerse, hay en él evidentemente algunos principios en su naturaleza que le hacen interesar en la suerte de los demás y hacen que la felicidad sea necesaria para él, aunque no derive nada de ello, excepto el placer de verlo. "

4 ADAM SMITH 5/VI/1723 Nace en Kirclay: Costa Este de Escocia, cerca de Edinburgo. 1773 Universidad de Glasgow. 1740 Universidad de Oxford. 1751 Profesor en la Universidad de Glasgow, de Lógica y Filosofía Amistad con Hume. 1759 La Teoría de los Sentimientos Morales. 1764 Contratado por el duque de Buccleugh, para ser tutor de su hijo (Viaja por Francia, conoce a Turgot, y en Ginebra a Voltaire).

5 ADAM SMITH 5/VI/1723 Pensión vitalicia de 300 libras anuales del duque de Buccleugh. La investigación sobre la causa de la riqueza de las naciones, iniciada hace ya años, es publicada. La idea extendida acerca de Smith es que es el padre de una ciencia: la economía; y el padre de una doctrina: el liberalismo. La metáfora más usada en la economía, de todos los tiempos es que: El mercado libre actúa como una “mano invisible” que maximiza el bienestar general.

6 PR XVIII Thomas Jefferson Speeches
"Seventh Annual Message to Congress" (October 27, 1807)

7 EN ESPECIAL, DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS PÚBLICOS.
DESDE EL PUNTO DE VISTA DE LAS RR. PP., LA RESPONSABILIDAD SOCIAL SIEMPRE HA SIDO UN TÓPICO. EN ESPECIAL, DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS PÚBLICOS.

8 John C. Long (1924): Public Relations. Theory of Publicity
John C. Long (1924): Public Relations. Theory of Publicity. McGraw-Hill, New York., p. 4 PUBLIC RELATIONS IS THE PROCESS OF FINDING OUT, AND OF MAKING KNOWN, THE FACTORS IN AN ENTERPRISE WHICH ARE OF PUBLIC INTEREST.

9 PROCESS - QUÉ TIPO Y QUIÉN FINDING OUT - ENCONTRAR, INVESTIGAR
John C. Long (1924): Public Relations. Theory of Publicity. McGraw-Hill, New York., p. 4 PROCESS - QUÉ TIPO Y QUIÉN FINDING OUT - ENCONTRAR, INVESTIGAR MAKE KNOWING – HACER, DAR A CONOCER FACTORS – QUÉ COSAS, ASPECTOS ENTERPRISE - EMPRESA, ACTIVIDAD PUBLIC INTEREST – INTERÉS PÚBLICO

10 1940 Harwood Childs: “The responsability of public relations, he felt, is to identify for management those actions and policies which affect society. Any such actions and policies which are not in the public interest….should be modified so as to be in public interest.” (Princeton University). En Raymon Simon, (ed.) (1966): Perspectives in Public Relations. Norman. University of Oklahoma Press.

11 En 1973, se publica en la Harvard Business Review el artículo titulado:
"What is a Corporate Social Audit". El ambiente es propicio para que en Francia se publique el “Informe Sudreau”. (Pierre Sudreau). El 12 de julio de 1977, el Ministro de Trabajo, Mr. Beullac hace obligatoria la presentación del Balance Social, a todas las empresas galas, que tengan más de 750 asalariados a partir de 1979 y de más de 300 asalariados en 1982. El Balance social en Europa se entiende como un instrumento de RR. PP., como elemento cuantitativo y cualitativo de lo que más tarde será la "responsabilidad social corporativa".

12 En España también se dejaron sentir los aires galos, y en el sector de la industria automotriz, en concreto Metalúrgica de Santa Ana S.A. (Land Rover-Suzuki), publicó su: Memoria Social 1978: Elementos para un Balance Social. En algunas ocasiones el Balance Social, se convirtió en noticia económica en los medios de comunicación de masas: "El Banco de Bilbao presenta su Balance Social", véase El País: Madrid, 15/12/82.

13 El Balance Social poseía dos casuísticas diferenciadoras:
a) Planteamiento de Chevalier o doctrinal. Explicita la gestión empresarial u ordenación político-económica, teniendo en cuenta los componentes filsófico-intencionales de la actividad empresarial y sus consecuencias en la sociedad. b) Planteamiento de Parra Luna o positivista. Con el referente de la de la teoría general de sistemas, utilizando sus propiedades y características, nos explica cómo organizar su ámbito específico de aplicación. Pero en aquella circunstancia y en la política empresarial se entendía como una tendencia equilibradora entre el Balance Económico y el Balance Social.

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15 GILDO ZEGNA II YO CREO QUE SE NACE ELEGANTE
AHORA SE HABLA MUCHO DE LA RESPONSABILIDAD SOCIAL DE LA COMPAÑÍA, PERO NUESTRA EMPRESA LA PRACTICA DESDE HACE CIEN AÑOS DE UNA FORMA NATURAL Y SENTIDA. VÉASE: CÓDIGO ÚNICO. NOV. 2011, P ENTREVISTA DE LLUÍS URÍA / FOTOGRAFÍAS DE STEFANO TRIUIZI. Ref. ERMENEGILDO ZEGNA-Lanificio Zegna: TRIVERO (Piamonte).

16 LA SIGNIFICACIÓN DE LAS RR. PP., EN LOS ALBORES DEL SIGLO XXI.

17 TENDENCIA WEBERIANA O DEFINICIÓN A “LO WEBER”.
SIGLO XX DEBE DENOMINARSE RELACIONES PÚBLICAS A LA FUNCIÓN DIRECTIVA EXISTENTE, EN EL CONTEXTO DE LA ACCIÓN SOCIAL, ENTRE UNA ORGANIZACIÓN Y SUS PÚBLICOS. EN EL BIEN ENTENDIDO DE QUE ES UNA ACTIVIDAD DE CARÁCTER PROFESIONAL, PERMANENTE Y ORGANIZADA QUE SE PLANIFICA Y EJECUTA DESDE EL CONTEXTO Y GESTIÓN DE LA DIRECCIÓN/MANAGEMENT.

18 Véase: “Teoría de las categorías sociológicas”,
apartados: II Concepto de la acción social, pp. 18, 19 y 20; Relación social, pp. 21, 22, y 23. Así como: Las categorías sociológicas fundamentales de la vida económica, pp. 46, 47 y 48. Weber, Max (1969): Economía y sociedad. Esbozo sociológico y comprensivo. FCE, México.

19 Weber: Acción e ideales.
W. I Los tipos ideales de acuerdo con su racionalidad participada son: Zweckcrationalität: Acciones racionales de acuerdo con valores. Wertrationalität: Acciones tradicionales y acciones afectivas.

20 Weber: La ética de la responsabilidad
La ética de la responsabilidad trata de la acción racional de acuerdo con fines, la ética de la convicción trata de la acción racional de acuerdo con valores. Los diferentes procesos históricos de industrialización, racionalización, burocracia, y ciencia los conceptualiza Weber como una tendencia, que debe valorarse de forma ambivalente, al “desencanto del mundo”. W. II

21 Weber: La ética de la responsabilidad
Promueve la racionalización social, es decir, la valoración y la institucionalización organizativa de las relaciones sociales, “armazón de una nueva servidumbre” Este peligro será tanto más amenazante cuanto de más se promuevan, y más favorecidos sean por parte las estructuras sociales, los “especialistas” con “éticas” de trabajo y de profesión parciales. W. III

22 Weber: La ética de la responsabilidad
Estos hombres sólo aspiran a crear nuevas tecnologías o a perfeccionar las existentes, y ya no contemplan su acción sino como “hombres cultos”, emplazados en relaciones de valor e ideologías universales. W. IV

23 Bibliografía de Max Weber (1864-1920)
Gesammelte Aüfsatze zur Religionssoziologies, vol. I 1988, vol. II 1988, vol III, Mohr, Tubinga 1988 (1920). V. E. Ensayos sobre la sociología de la religión. Taurus, Madrid 1988. Wirtschaft und Gesellschaft. Grundisi der verstehenden Soziologie, Mohr, Tubinga 1980 (1921). V. E. Economía y sociedad. Esbozo de sociología comprensiva. FCE, México, 1992. W. V

24 Bureaucratic administration means fundamentally domination
through knowledge. Max Weber p. 20. Swedberg, Richard (2005): The Max Weber Dictionary. The Max and Central Concepts. Stanford, California.

25 WEBER ALSO POINTS OUT THAT THE TENDENCY IN A
BUREAUCRACY TO TREAT EVERYBODY WITHOUT REGARD TO THE PERSON GOES VERY WELL WITH CAPITALISM. THIS IS ALSO TRUE FOR THE TENDENCY IN BUREAUCRACIES TO SEPARATE THE MEANS OF ADMINISTRATION FROM THOSE WHO WORK WITH THEM BUREAUCRACY MEANS “WITHOUT REGARD FOR PERSONS” (ES: 975). ITS SPIRIT CAN BE DESCRIBED AS SINE IRA ET STUDIO (WITHOUT ANGER OR PASSION; E.G. ES: 225).

26 EN SÍNTESIS : QUÉ CONOCEMOS DE LA CORPORATOCRACIA (CORPORATOCRACY), Y CÓMO LA GESTIONAMOS DESDE LA EPISTEMOLOGIA (TEORÍA) Y LA PERSPECTIVA PROFESIONAL (PRÁCTICA) DE LAS RELACIONES PÚBLICAS.

27 OBJETO DE CONOCIMIENTO DE LAS RELACIONES PÚBLICAS:
LAS ORGANIZACIONES Y LOS PÚBLICOS. “BACK TO BASICS”

28 Declaración de Madrid sobre Comunicación de la RSC MADRID, 7 DE OCTUBRE 2011

29 10/10/ :41:55 Los expertos y directivos de comunicación presentes en el I Congreso Europeo sobre Comunicación de la RSC, celebrado entre el 5 y el 7 de octubre en Madrid, han aprobado una declaración con los principios que deben regir la comunicación de la responsabilidad social corporativa (RSC).

30 Dicha declaración se basa en unos principios, compartidos por Dircom (Asociación de Directivos de Comunicación), en donde se pone de manifiesto la necesidad de una estrecha colaboración entre las áreas de RSC y Comunicación, su importancia en el desarrollo del negocio a largo plazo y la necesidad de que dichas políticas promuevan un comportamiento coherente, transparente y medible dentro de la organización.

31 Además, la Declaración de Madrid expresa que la RSC está vinculada al área de Comunicación, mucho más que a ninguna otra, por lo que es imprescindible la cooperación permanente para lograr una comunicación veraz, responsable y transparente y que, además, genere reputación para la compañía.

32 También se declara que las políticas de RSC, y por ende su comunicación, deben responder a los principios, valores y comportamientos de la organización, por lo que es preciso ser especialmente cuidadoso al interiorizar dichas políticas dentro de la compañía.

33 Por otro lado, se pone de manifiesto que, a pesar de que los Estados deben promover las conductas y políticas responsables, no deben interferir en la toma de decisiones de cada empresa.

34 Esta acción se suma a otras llevadas a cabo por Dircom con anterioridad, como el Manifiesto por una Sociedad Responsable o los manuales de comunicación de la RSC, y que se enmarcan dentro del eje estratégico de Dircom, liderar el discurso de la RSC.

35 POR CUANTO 1. Los profesionales de las relaciones públicas y de la Comunicación institucional y corporativa juegan hoy en día un papel esencial en la estrategia de desarrollo a largo plazo de las organizaciones.

36 2. Estos profesionales son los responsables de la correcta gestión de la reputación corporativa y de otros activos intangibles de sus empresas, los cuales tienen un efecto creciente sobre la percepción de las compañías por parte del público.

37 3. La Responsabilidad financiera, medioambiental y social es un elemento cada vez más importante de la adecuada dirección y gobernanza de una compañía.

38 4. Debido a sus profundas implicaciones en la gestión de la reputación y en los asuntos públicos, las políticas de Responsabilidad Social Corporativa deben ser adecuadamente diseñadas a la luz de una aproximación más amplia a la Comunicación tanto interna como externa. La RSC produce valores reconocidos por los grupos de interés, y es por lo tanto una necesidad de la compañía para alcanzar su sostenibilidad, diferenciación y competitividad.

39 5. Unas políticas creíbles de RSC deben impulsar un comportamiento corporativo sustentado en procedimientos coherentes, transparentes y medibles.

40 POR CONSIGUIENTE

41 El I Congreso Europeo sobre Comunicación de la RSC, reunido en Madrid del 5 al 7 de octubre de 2011 y formado por expertos en Comunicación de la RSC de países de la Unión Europea, tomando en consideración el Manifiesto de Dircom por una Sociedad Responsable (2010), DECLARA

42 1. La RSC y su comunicación deben convertirse en una parte esencial de la estrategia de comunicación y relaciones públicas de las organizaciones.

43 2. Debido a que la RSC está más vinculada (y más decisivamente) con la Comunicación que con cualquier otra área individualmente considerada de la alta dirección, muchas empresas han considerado razonable que los directivos de RSC dependan del máximo directivo de Comunicación.

44 3. Donde eso no es posible, sigue siendo necesaria una estrecha colaboración entre los departamentos responsables de la RSC y de la Comunicación, que deben reportar directamente al CEO.

45 4. La Comunicación de la RSC debe alcanzar los más altos estándares posibles de veracidad, responsabilidad y transparencia.

46 5. La RSC debe referirse a los principios, valores y comportamientos corporativos, y debe comunicarse mediante estándares internacionalmente reconocidos para facilitar su comprensión por parte de los grupos de interés.

47 6. Las campañas comerciales, de marketing o de Comunicación que hagan uso de información relacionada con la RSC deberían considerarse a la luz de la estrategia de reputación a largo plazo, antes de su aprobación.

48 7. La RSC afecta también a los departamentos de relaciones públicas y Comunicación en su propia actividad, y esos departamentos deben ser particularmente cuidadosos al interiorizar los principios y estrategias de RSC de la compañía.

49 8. Los Estados deben jugar un papel esencial en el impulso a la expansión de la RSC en la comunidad empresarial de sus países, pero la introducción de las políticas concretas de RSC debe ser materia del proceso de toma de decisiones de cada empresa. De lo contrario, los grupos de interés de la empresa y la sociedad en general serían incapaces de diferenciar a las compañías responsables de aquellas que no lo son.

50 SUJETOS ACTIVOS: DIRCOM Y GLOBAL ALLIANCE

51 REALIDAD SUBYACIENTE O MANIFIESTA: LAS RELACIONES PÚBLICAS SIEMPRE ACABAN APARECIENDO.

52 A QUE SE DEBE…….. A SU OBJETO DE CONOCIMIENTO ACADÉMICO: LAS ORGANIZACIONES Y LOS PÚBLICOS.

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54 LAS RELACIONES PÚBLICAS ANTE EL FENÓMENO DE LA RSC.

55 TEORÍA DE LOS CRITERIOS
Se establece bajo la referencia epistemológica y en base a dos criterios de actuación estratégica: Criterio objetivo. 2. Criterio Corporativo/Empresarial.

56 1. CRITERIO OBJETIVO Conjunto de items o issues universalmente aceptados y en conflicto a corto, medio y largo plazo. Ejemplos: Crisis energética. Medio ambiente. Sostenibilidad. Crecimiento económico/social.

57 2. CRITERIO CORPORATIVO/ EMPRESARIAL I
FUNCIÓN Y ACTIVIDAD ECONÓMICA DESDE LA PERSPECTIVA CLÁSICA DE LA NATURALEZA, CAPITAL Y TRABAJO. DE LA INGENIERÍA ECONÓMICA A LA INGENIERÍA FINANCIERA. LA NEBULOSA DEL CRECIMIENTO ILIMITADO. (PRODUCTOR V. CONSUMIDOR).

58 2. CRITERIO CORPORATIVO/ EMPRESARIAL II
LAS AGENCIAS DE RATING PRIMARON SUS INTERESES (2007 Y 2008), DE ACUERDO CON SUS ÁREAS DE NEGOCIO. LA STANDARDS & POOR’S TODAVÍA ESTÁ BAJO INVESTIGACIÓN DE LA COMISIÓN NACIONAL SOBRE LAS CAUSAS DE LA CRISIS ECONÓMICA Y FINANCIERA EN ESTADOS UNIDOS.

59 2. CRITERIO CORPORATIVO/ EMPRESARIAL III
LAS AGENCIAS DE RATING RECIBEN SUS HONORARIOS POR LOS PROPIOS BANCOS A LOS QUE EVALÚAN. QUEDA EN CUESTÍON: A) SU NEUTRALIDAD. B) SU CREDIBILIDAD.

60 2. CRITERIO CORPORATIVO/ EMPRESARIAL IV
LAS AGENCIAS DE RATING UTILIZAN EL DISCURSO DE QUE SUS JUICIOS ESTÁN AMPARADOS POR LA 1ª ENMIENDA DE LA CONSTITUCION DE LOS USA. QUE GARANTIZA LA LIBERTAD DE EXPRESIÓN, POR LO TANTO SE APUNTAN AL NEGOCIO PERIODÍSTICO: LOS MASS-MEDIA, EDITORIALES, CÍRCULOS DE OPINIONES / PROGRAMAS DE ECONOMÍA, ETC.

61 EL CÍRCULO VICIOSO LA ECONOMÍA SE HA BASADO EN LOS CRECIMIENTOS POR EL CONSUMO DE BIENES Y SERVCIOS. LA ECONOMÍA KEYNESIANA SE ASENTABA, EN PARTE, EN LA RECUPERACIÓN DEL CRECIMIENTO TRAS LA DEVASTACIÓN BÉLICA. LA ACTUAL CRISIS DEL CONSUMO, POR DEBACLE FINANCIERA, SE AÑADE A LOS LÍMITES DEL CRECIMIENTO INJUSTO Y DESIGUAL.

62 LOS PROBLEMAS DEL ROL Y EL ESTATUS
Una publicación: The New York Times Magazine. Una fecha: September 13, 1970. Un economista: Milton Friedman Una reflexión: The Social Responsibilty of Business is to Increase Its Profits.

63 RADIOGRAFÍA ACTUAL Principio de Aplicabilidad
Origen, historia y desarrollo de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC). Discurso poliédrico: económico, social y político. Consenso aplicativo universalista.

64 Motivación General y Antropológica
Polarización “energética” en el contexto internacional de los movimientos activistas. El sujeto u organización activista como target (individual o grupal) de los sujetos ejecutores de la actividad profesionalizada de la RSC en sus plurales líneas de trabajo.

65 RSC AND FLASH TIME FLASH MOB (Sociology):
ANY TIME & ANY PLACE. (Plural countries). FLASH ROB (Law): USA - PHILADELPHIA – AUGUST 2011. FLASH TRADING (Economy): TRADING, FINANCIAL & BANKING.

66 FLASH TRADING (Economy): TRADING, FINANCIAL & BANKING.
TÉCNICAS BURSÁTILES QUE PERMITEN COMPRAR Y VENDER EN MILÉSIMAS DE SEGUNDO GRANDES SUMAS DE ACCIONES, BONOS U OPCIONES, LO QUE ALIMENTA E INTENSIFICA LOS MOVIMIENTOS BRUSCOS DE LAS BOLSAS. (¿To sell what?). POR OTRO LADO, ESTA “BURSATILIDAD” TIENE POCO QUE VER CON EL VALOR REAL DE LO QUE SE TRANSACCIONA Y ES DIFÍCIL DE RASTREAR POR LOS REGULADORES QUE DEBERÍAN VIGILAR EL MERCADO. (Political approach).

67 JEFFREY SACHS (I) THE GOOD GUY – FINANCIAL TIMES - AUGUST
TEÓRICO DEL DESARROLLO Y LA GLOBALIZACIÓN. ESTA ÚLTIMA HA SIDO PERJUDICIAL PARA LOS TRABAJADORES NO ESPECIALIZADOS, Y LA ALEGRÍA PARA LOS SUPER RICOS GLOBALES.

68 JEFFREY SACHS (II) THE GOOD GUY – FINANCIAL TIMES - AUGUST
ESTRATEGIA DE CRECIMIENTO: “NI ESTÁ, NI SE LE ESPERA." YA NO CABE LA ESPERANZA DE QUE LOS “PERJUDICADOS CONSUMIDORES” VUELVAN A COMPRAR CASAS QUE NO NECESITAN Y QUE NO SE PUEDEN PERMITIR.

69 & WORLD’S MOST ADMIRED COMPANIESS FORTUNE 2010
APPLE GOOGLE BERKSHIRE HATHAWAY JOHNSON & JOHNSON AMAZON.COM PROCTER 6 GAMBLE TOYOTA MOTOR GOLDMAN SACHS WAL-MART COCA-COLA WHICH COMPANIES HAVE THE BEST REPUTATION? CNNMoney.com

70 PRESS, BOOKS AND (AWARDS WITH PR DIMENSION)
WHAT IS RSC ? PRESS, BOOKS AND (AWARDS WITH PR DIMENSION)

71 Year 2100 More than 1,000 books on RSC.

72 Ethical Corporation. Revista fundada en el 2001 por Christian Braunes y Tobias Webb.
Su cuerpo de redactores evolucionó en sus cometidos desde las temáticas relacionadas con la gestión del riesgo en los ámbitos medioambientales a la responsabilidad corporativa como “core business” en el ámbito periodístico. Ethical Corporation nació hace cinco años como un suplemento, del periódico dominical, The Observer . Véase DÉCADA DEL 2000

73 SUMA Y SIGUE …… Corresponsables. Revista cuatrimestral inició su publicación en el Premia de Mar, Barcelona. Anuario de la empresa responsable y sostenible Información y diálogo multistakeholder. Año I. Mediaresponsable. Premiá de Mar, Barcelona. FUNDACIÓN, PREMIOS, CURSOS APLICACIÓN DE ÍNDICES, ASESORAMIENTO, INFORMES……

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100 PR Group at Access Intelligence
36 CATEGORIES

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102 PR News will salute the winners of the CSR Awards in March 2012 at the National Press Club in Washington, DC. Additionally, the winners will be profiled in PR News' CSR Awards Issue in March.

103 Corporate social responsibility is an essential building block of organizations’ annual business plans. It enhances reputation and builds positive bridges to communities, customers and the public at large—and in so doing affects the bottom line. The sweeping nature of social networking has only magnified the influence corporate social responsibility programs can have on brand reputation.

104 And the key to the success of CSR is effective communications—and each year PR News honors the most outstanding communications efforts powering corporate social responsibility and green initiatives. PR News’ CSR Awards is the industry's best showcase for the most powerful, impactful social responsibility and green campaigns. The finalists in this awards program set new standards of excellence and point the way for other organizations to follow.

105 The winners of the CSR Awards represent corporations, agencies and nonprofits. They are the risk takers who have taken tremendous strides and understand the important role CSR contributes to an organization's success. Now, the hard work is over — enter PR News' CSR Awards to get recognized for your CSR efforts and to shine a spotlight on the people driving your CSR success. The winners and honorable mentions will be honored on April 17, 2012 at an awards luncheon.

106 How To Enter FAQs Deadlines/Entry Fees Categories Exclusive CSR Categories Sponsorship Opportunities Contact Information Previous Winners

107 Who Should Enter? PR News’ CSR Awards are open to all individuals and teams worldwide at for-profit and nonprofit organizations including: corporations, PR firms, marketing firms, public affairs agencies, IR agencies, publicity firms, associations, government teams, NGOs and practitioners.

108 Eligibility Requirements
To be eligible, the campaign or PR initiative must have taken place (either in part or in full) between November 1, 2010, and November 11, Some of the work must have occurred during this time, but it’s not necessary for it to be completed during the eligibility period, and it can be ongoing. Any communications team worldwide — corporate, agency, association, governmental agency or nonprofit — of any size is eligible to enter.

109 1. Annual Report - This category recognizes outstanding annual reports for shareholders and other key constituents. (A synopsis is not needed for this category.) 2. Blog - Recognizing an outstanding, influential business-related weblog or online journal written by a representative of the organization with the goal of espousing the brand or a certain message and written with flair and personality. 3. Cause Branding Campaign - This category recognizes a particular campaign in which the corporation’s brand is aligned with a cause, resulting in a nonprofit-corporate stakeholders. Entrants must show tangible results of campaign and year-over-year strategies to improve the cause branding campaign if this is an ongoing program. 4. Community Affairs - This category encompasses a wide variety of corporate citizenship efforts, from prominent support for local causes to outstanding partnerships with national and international cause-related organizations. Include a synopsis of the initiative with the entry form along with information on any pertinent partnerships.

110 5. Corporate-Community Partnership - This category comprises those campaigns whose primary focus is forming/promoting a partnership for a social or community cause, but which may also include promotion of your product and/or services and/or company and the advancement of your reputation as a corporate citizen. 6. CSR on a Shoestring - Recognizes success of CSR efforts while working with limited funds/budget, whether it's for a single campaign or for ongoing programs. "Shoestring" is subjective, so the emphasis should be on how more was done with less. 7. Diversity Communications - The winning communications initiative in this category will reflect an organization’s commitment to racial, ethnic, religious and gender diversity. 8. Employee Relations - This category recognizes internal communications efforts and honors those organizations that are communicating CR commitments to employees and engaging them in helping to create positive change on important social and environmental issues.

111 9. Facebook Communications Campaign- the use of Facebook for a CSR initiative by either a PR firm on behalf of a client or clients or by an in-house organization's communications team; significant increase in "Likes" should be demonstrated, along with examples of useful comments and content that created engagement, should be included in the entry. 10. Green PR Campaign - This category recognizes a communications strategy with your organization’s "Go Green" efforts as its focus. Along with your entry form, provide an explanation of your company’s green practices as well as a synopsis of the campaign or ongoing communications initiatives. 11. Hall of Fame - Enter your organization for its history of CSR communication success, which spans over a lifetime.

112 12. Employee Volunteer Program - This category recognizes outstanding communications and volunteer efforts of a company to support a social or community cause. 13. Environmental Stewardship - This category recognizes a communications strategy with your organization’s environmental efforts as its focus. Along with your entry form, provide an explanation of your company’s environmental practices as well as a synopsis of the campaign or ongoing communications initiative. 14. Event: CSR/Green Focus - A live event that succeeds at both promoting a particular CSR/green campaign and enhancing the reputation of the sponsor organization. The event should be creative in its conception and execution, and should weave the particular cause into its structure.

113 15. Human Rights/Social Justice Communications The winner in this category will have effectively communicated to its various stakeholders worldwide the social actions it has taken—whether proactively or reactively—to improve human rights and/or advance social justice in the geographic areas where it conducts business. 16. Media Relations - The winner in this category will have demonstrated outstanding media relations strategies resulting in positive coverage for a CSR program/campaign. Entrants must show measurable results from its media efforts and include samples of coverage that demonstrates consistent messaging and PR’s role in educating the media about the CSR program.

114 17. Nonprofit/Corporate Partnership - This category comprises corporations whose primary focus is forming/promoting/leveraging a partnership with a nonprofit, but which may also include promotion of your product and/or services and/or company and the advancement of your reputation as a corporate citizen. 18. Philanthropy Communications - Recognizing an organization with a successful charitable giving program(s) in which the communications of these efforts has improved the image and standing of the organization in the markets it serves.

115 19. Pro Bono Campaign - Recognizing an organization with a successful charitable giving program(s) in which the CSR communications of these efforts has improved the image and standing of the organization in the markets it serves. 20. Product Design/Redesign - Entries in this category should focus on the PR efforts surrounding the a new product design or redesign of an existing product or service, whether in the consumer or business-to-business arena. 21. Recycling Program - Entries in this category should focus on the PR efforts surrounding a recycling program. The program can be new or an on-going recycling effort and can be in the consumer or business-to-business arena.

116 22. Social Good - An agency or corporation that has integrated into its overall business model the desire to improve the common welfare of people (for instance, environment, health and educational issues) beyond immediate stakeholders. Entrants should demonstrate how the organization’s internal and external corporate responsibility efforts are designed to positively affect the bottom line and the larger economic sphere. 23. Social Media Campaign - These are campaigns that connect people and allow them to be integrated into a product or company. Social media campaigns can include: Internet forums, message boards, weblogs, wikis, podcasts, pictures and video. Technologies such as blogs, picture-sharing, vlogs, , instant messaging, music-sharing, group creation and voice over IP.

117 24. Twitter Communications - the use of Twitter for a CSR initiative by either a PR firm on behalf of a client or clients or by an in-house organization's communications team; significant increase in "Likes" should be demonstrated, along with examples of useful comments and content that created engagement, should be included in the entry. 25. Twitter Communications - the use of Twitter for a CSR initiative by either a PR firm on behalf of a client or clients or by an in-house organization's communications team; significant increase in "Likes" should be demonstrated, along with examples of useful comments and content that created engagement, should be included in the entry. 26. Stakeholder Engagement - The winner in this category will have demonstrated outstanding success in engaging its various stakeholders in the CSR program or campaign. The CSR program will have demonstrated that it heeded the needs of its stakeholders, be it employees, local citizens, investors, etc.

118      27. Supplier/Vendor Partner of the Year - This award recognizes outstanding communications of a vendor offering CSR-related products and services. 28. Sustainability/CSR Report - This category recognizes outstanding CSR-and-sustainability reports for shareholders and other key constituents. (A synopsis is not needed for this category.) 29. Video Initiative - Creative use of video to advance a CSR/green campaign. Can be a stand-alone video campaign, or part of a larger effort, and should demonstrate high audience engagement.

119 30. Volunteer Program - Either a new or ongoing volunteer program from an organization; entries should be clear in stated aim of program and in number of volunteers involved, as well as results of volunteer efforts. 31. Workplace Innovation - Recognizing a campaign or ongoing efforts within the organization which furthers achievement of the organization's CSR goals.

120 EXCLUSIVE CSR AWARDS CATEGORIES!
      People Category: CSR Professional of the Year - Nominate the CSR leaders in your organization, whether they are in the PR or Marketing departments or in the C-Suite.

121       Agencies Categories: CSR A-List - PR News introduces the CSR A-List and invites you to submit your PR firm for consideration on this esteemed list.

122 To be considered for inclusion in the CSR Agency A-List, your firm must have a proven track record in developing and managing corporate responsibility programs and social good initiatives for clients. We are looking for PR firms that understand the importance of communicating corporate social responsibility to a client's various and varying stakeholders and have developed innovative and successful CSR communications initiatives.

123 PR News and a panel of judges will select up to 10 PR firms of all sizes for inclusion on this list. Please share with us your top client campaigns that have moved the needle in the CSR arena and tell us about why your PR firm scores a grade A in CSR communications

124 Corporations (Overall CSR Leaders) Categories by Employees:
Overall Leader in CSR Practices - Corporation with between 1,000 and 10,000. Overall Leader in CSR Practices - Corporation with between 10,000 and 25,000. Overall Leader in CSR Practices - Corporation with less than 1,000. Overall Leader in CSR Practices - Corporation with more than 25,000.

125 How To Enter: At the beginning of your 2-page synopsis, the following information must be listed: 1. Category entered 2. Title of entry (as it would appear on your award) 3. Key contact for entry 4. Organization submitting entry 5. Budget (where applicable) (All budget information is strictly confidential and will not be published w/o expressed permission.)

126 Within your 2-page synopsis, please describe your campaign or PR initiative including the following:
Objectives Research Strategy Execution Evaluation of Success/Results/ROI

127 People Category When submitting an entry in this category, please outline (in 2 pages maximum) your CSR efforts, including but not limited to CSR best practices and CSR communications. Include specific initiatives that took place in the past 12 months that may still be ongoing.

128 Agency Category Entrants should submit supporting materials including client testimonials, a summary of successfully executed CSR programs going back at least two years (clearly detailing campaign objectives and measures of success) and unique CSR best practices the agency applies to all its corporate responsibility initiatives.

129 Corporation Overall Leader Categories
When submitting an entry in this category, please outline (in 2 pages maximum) the CSR efforts of your organization, including but not limited to CSR best practices and CSR communications. Include specific initiatives that took place in the past 12 months that may still be ongoing.

130 Supporting Materials Supporting materials should show evidence of the success of your work. It can be any of the following: direct web addresses/URLs, sales figures, brand media coverage, clippings, photos, research documents and testimonials. Questions: Contact Laura Berdichevsky at ;

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135 The European business network for CSR
H i s t o r y CSR Europe - 15 Years of Business-Policy Interaction Driving the CSR Movement. Since the early 1990s, the network of CSR Europe has played a key role in fostering dialogue and cooperation between business, policymakers and other stakeholders to advance the CSR movement in Europe and globally.

136 The European business network for CSR
H i s t o r y CSR Europe - 15 Years of Business-Policy Interaction Driving the CSR Movement. Since the early 1990s, the network of CSR Europe has played a key role in fostering dialogue and cooperation between business, policymakers and other stakeholders to advance the CSR movement in Europe and globally.

137 The European business network for CSR
H i s t o r y CSR Europe - 15 Years of Business-Policy Interaction Driving the CSR Movement. Since the early 1990s, the network of CSR Europe has played a key role in fostering dialogue and cooperation between business, policymakers and other stakeholders to advance the CSR movement in Europe and globally.

138 1993 European Commission President Jacques Delors makes an appeal to business on CSR.
1994 Pioneering companies design first level playing field for CSR. 1995 The European Business Declaration against Social Exclusion. 1996 The European Business Network for Social Cohesion. 1997 Businesses engage in the European Year against Racism. 1999 The European Day - "Business & Government Joining Forces for Employment and Social Cohesion“. 2000 European business leaders present plans for promoting CSR to Portuguese Prime Minister. 2000 European Heads of State and Governments make an appeal on CSR.

139 2001 Belgian EU Presidency Conference on CSR.
2002 First European Commission Communication on CSR. 2002 European Commissioner for Trade challenges business. 2004 The European Multi-Stakeholder Forum on CSR.

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141 All members Member Profiles View the detailed member profiles.

142 Membership benefits EABIS is a reference point for organisations seeking access to leading edge thinking and practice in corporate responsibility, sustainability and governance. Our members:

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144 Corporate partnership
How to join EABIS offers membership to businesses, academic institutions, and international networks at different levels with different packages. Read more on membership benefits. Corporate partnership Companies can join EABIS as a corporate partner at €70,000 per year; For further details on partnership benefits, please contact John Swannick, or Claudia Kipka,

145 Affiliates EABIS has strategic partnerships with a number of international networks and thought leadership institutes that are active in the business in society field. To find out if there are mutual benefits for your organisation to become an affiliate of EABIS, please Membership Commitment EABIS encourages active membership to ensure that members maximise their benefits from the network. The level of involvement depends on a member's specific needs and on the areas they wish to contribute to. EABIS members need to nominate a representative to be present at the annual general assembly, also to act as first point of contact for EABIS.

146 Corporate membership Companies can join EABIS as a corporate member at €6,000 per year; For further details on membership benefits, please contact John Swannick, or Claudia Kipka,

147 Academic partnership Academic instutitions can join EABIS as partner at €10,000 per year; Additionally, academic partners are expected to commit time and resources to lead EABIS research projects. For more information please contact

148 Academic membership Academic institutions can join EABIS as a member at €6,000 per year; To receive a short summary on academic membership, please

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