Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
OBJECTIVOS: To recognize verbs in Spanish
OBJECTIVOS: To recognize verbs in Spanish. To conjugate regular verbs in the present tense. CAMPANAZO: Circle the subjects and underline the verbs in the following sentences. 1. Mi madre está en mi casa. 2. Los alumnos son muy inteligentes. 3. Ella tiene pelo rubio. 4. Ellos siempre llevan su uniforme. 5. Yo soy maestra de español. 6. Tú tienes muchos amigos.
2
CONJUGATING REGULAR VERBS
¡El presente! The present tense CONJUGATING REGULAR VERBS
3
When do we use the present tense?
When talking about… 1. TODAY: - Hoy es el 4 de febrero. Es el martes. - Today is February 4th. It is Tuesday. 2. Things that are PERMANENT: - Yo tengo cinco hermanos. - I have five brothers. - Ella es americana. - She is American.
4
The present tense uses cont…
3. HABITS: - Los niños siempre juegan en el parque. - The children always play in the park. 4. RIGHT NOW or in the NEAR FUTURE: - Nosotros estamos leyendo. - We are reading. - Esta tarde, yo voy a ir al cine. - This afternoon, I am going to go to the movies.
5
HOW DO WE CONJUGATE? CONJUGATE: to change the verb so it makes sense in context. When we conjugate REGULAR verbs, we knock off the endings (-AR, -ER, or –IR) and add NEW endings depending on the subject of the sentence SUBJECT: he or she that DOES the action. *MUST MATCH THE VERB!
6
- AR verbs - O - AMOS - AIS - AS - A - AN
When we conjugate –AR verbs, we knock off the last two letters and add the following PRESENT TENSE endings: YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES - O - AMOS - AIS - AS - A - AN
7
- Let’s Conjugate! -HABLAR: ________
to speak YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES hablamos hablo hablas hablais habla hablan hablo 1. Yo siempre _____________ en la clase de español. 2. Ella ____________ demasiado. Me molesta. 3. Mi abuela vive en México. Nosotros nos _______________ por teléfono mucho. habla hablamos
8
- ER verbs - O - EMOS - EIS - ES - E - EN
We conjugate –ER verbs the same way. We knock off the ending and add the following. FOCUS: subject-verb agreement YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES - O - EMOS - EIS - ES - E - EN
9
- Let’s Conjugate! -COMER: ________
to eat YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES comemos como comes comeis come comen comes 1. ¿Qué _____________ tú en las mañanas? 2. Yo ____________ con mis hermanos. 3. Los alumnos ________________ en el comedor. como comen
10
- IR verbs - O - IMOS - ÍS - ES - E - EN
We conjugate –IR verbs the same way! NOTE: endings are VERY similar to ER verbs YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES - O - IMOS - ÍS - ES - E - EN
11
- Let’s Conjugate! -ESCRIBIR: ________
to write YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES escribimos escribo escribes escribís escribe escriben escriben 1. Ellos _________________ en la clase. 2. Yo le ______________ a mi hermano en Nueva York. 3. Nosotros _____________________ en las noches. escribo escribimos
12
LET’S WORK ON OUR OWN! sale enseña compramos aprende camina vive
Todos los días, el tren _______________ (salir) a las ocho de la mañana. La maestra nos _________________ (enseñar) mucho. Nosotros _____________ (comprar) unas frutas en el mercado. La clase de español _______________ (aprender) los verbos reflexivos. En las mañanas, mi hermano ________________ (caminar) a su escuela. Mi amiga ______________ (vivir) en Nueva York. Mis hermanos y yo ________________ (trabajar) en la papelería. enseña compramos aprende camina vive trabajamos
13
LET’S WORK ON OUR OWN! escucha hacemos comes tomo escribe haces vemos
Juanita le ____________________ (escuchar) a la maestra. Nosotros ___________________ (hacer) la tarea. Tú ______________________ (comer) unos tacos deliciosos. En la clase de español, yo ___________________ (tomar) apuntes. Yaritza ______________________ (escribir) en el cuaderno. ¿Qué _________________________ (hacer) tú? Nosotros _____________________ (ver) la tele. Los alumnos _______________________ (poner) atención. hacemos comes tomo escribe haces vemos ponen
14
OBJECTIVOS: To recognize verbs in Spanish
OBJECTIVOS: To recognize verbs in Spanish. To conjugate regular verbs in the present tense. CAMPANAZO: Circle the verb in parenthesis in el PRESENTE. La maestra de ciencias ___________ (enseñar) todos los días. Él ____________ (estudiar) a veces. Ellos _____________ (hablar) por telefono. Nosotros ______________ (usar) la computadora en la clase de computacion. Yo ____________ (llegar) a tiempo. enseña estudia hablan usamos llego
15
Let’s CONJUGATE! TÚ / BUSCAR TÚ BUSCAS
16
Let’s CONJUGATE! NOSOTROS / CAMINAR NOSOTROS CAMINAMOS
17
Let’s CONJUGATE! YO / AYUDAR YO AYUDO
18
Let’s CONJUGATE! ELLA / USAR ELLA USA
19
Let’s CONJUGATE! ELLOS / PREPARAR ELLOS PREPARAN
20
Let’s CONJUGATE! PAUL / CONTESTAR PAUL CONTESTA
21
Let’s CONJUGATE! YO / HABLAR YO HABLO
22
Let’s CONJUGATE! NOSOTROS / HABLAR NOSOTROS HABLAMOS
23
LOS ALUMNOS TOMAN NOTAS
Let’s CONJUGATE! LOS ALUMNOS / TOMAR NOTAS LOS ALUMNOS TOMAN NOTAS
24
Let’s CONJUGATE! ÉL / SACAR ÉL SACA
25
Let’s CONJUGATE! ÉL / USAR ÉL USA
26
Let’s CONJUGATE! MI MADRE / PREPARAR MI MADRE PREPARA
27
Let’s CONJUGATE! ELLOS / ENTRAR ELLOS ENTRAN
28
MIRAR: _________________
VAMOS A… Identify and translate our –AR verbs Conjugate in the present tense Translate! MIRAR: _________________ To look (at) YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES MIR O MIR AMOS MIR AS MIR AIS MIR A MIR AN
29
LLEGAR: _________________
OBJECTIVOS: To conjugate verbs in the present tense. To create complete sentences in Spanish. CAMPANAZO: Complete the conjugation chart in el PRESENTE and translate. LLEGAR: _________________ To arrive YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES “I arrive” “We arrive” llego llegamos “You arrive” llegas llegais “Y’all arrive” llega “He arrives” llegan “They arrive”
30
A. DIRECT TRANSLATIONS: –AR verbs in Spanish AND English
enseñar To teach 1. _______________________ = _______________________ 2. _______________________ = _______________________ 3. _______________________ = _______________________ 4. _______________________ = _______________________ 5. _______________________ = _______________________ 6. _______________________ = _______________________ 7. _______________________ = _______________________ 8. _______________________ = _______________________ 9. _______________________ = _______________________ escuchar To listen estudiar To study hablar To speak mirar To look preparar To prepare sacar (una buena nota) To get a good grade tomar To take / to drink ayudar To help
31
A. DIRECT TRANSLATIONS: –AR verbs in Spanish AND English
buscar To look for / search 10. _______________________ = _______________________ 11. _______________________ = _______________________ 12. _______________________ = _______________________ 13. _______________________ = _______________________ 14. _______________________ = _______________________ 15. _______________________ = _______________________ 16. _______________________ = _______________________ 17. _______________________ = _______________________ 18. _______________________ = _______________________ contestar To answer entrar To enter esperar To wait / hope for llegar To arrive llevar To wear / carry necesitar To need pasar To pass usar To use
32
1. MIRAR: _________________
B. CONJUGATION CHARTS: 1. MIRAR: _________________ To look (at) YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES MIR O MIR AMOS MIR AS MIR AIS MIR A MIR AN
33
2. PREPARAR: ______________
B. CONJUGATION CHARTS: 2. PREPARAR: ______________ To prepare YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES PREPAR O PREPAR AMOS PREPAR AS PREPAR AIS PREPAR A PREPAR AN
34
3. CAMINAR: _________________
B. CONJUGATION CHARTS: 3. CAMINAR: _________________ To walk YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES CAMIN O CAMIN AMOS CAMIN AS CAMIN AIS CAMIN A CAMIN AN
35
C. CONJUGATING in CONTEXT:
tomo 1. Yo _______________________ (tomar) notas en la clase de historia. _______________________________________________ 2. Ella ____________________ (estudiar) todos los días. 3. Ellos siempre _________________________ (sacar) buenas calificaciones. 4. Nosotros usualmente ____________________________ (hablar) en clase. 5. Él nunca _______________________ (escuchar) en su clase de arte. _______________________________________________ I take notes in History class. estudia She studies everyday. sacan They always get good grades. hablamos We usually speak in class. escucha He never listens in his Art class.
36
C. CONJUGATING in CONTEXT:
camina 6. Matthew ___________________________ (caminar) a la escuela en la mañana. ______________________________________ 7. Los alumnos __________________________ (usar) la computadora en la clase de computación. _________________________________________________ 8. Mi madre siempre nos ________________________ (ayudar). 9. A veces, yo _________________________ (preparar) la cena con mi madre. 10. Mis hermanos y yo _________________________ (mirar) antes de cruzar la calle. Matthew walks to school in the morning. usan The students use the computer en Computer class. ayuda My mother always helps us. preparo Sometimes, I prepare the dinner with my mother. miramos My brothers and I look before crossing the street.
37
¡AHORA TÚ! Yo uso la computadora a veces. Now you write!
Create FIVE complete sentences using the PRESENT TENSE! Subject + conjugated verb + object/frases útiles = complete sentence 1. 2. 3. 4. 5. Yo uso la computadora a veces.
38
OBJECTIVOS: To recognize verbs in Spanish
OBJECTIVOS: To recognize verbs in Spanish. To conjugate regular verbs in the present tense. CAMPANAZO: Conjugate and translate! Nosotros siempre ___________ (escuchar) en la clase de literatura. Ellos ____________ (pasar) notas en clase. Anna siempre _____________ (sacar) buenas calificaciones. Ella ________ (llevar) un vestido blanco. Yo __________ (buscar) información en el Internet. escuchamos We always listen in Literature class. pasan They pass notes in class. saca Anna always gets good grades. lleva She wears a white dress. busco I look for information on the Internet.
39
OBJECTIVOS: To conjugate regular verbs in the present tense
OBJECTIVOS: To conjugate regular verbs in the present tense. To use proper subject-verb agreement. CAMPANAZO: Correct the errors in the following: Elena y Jaqueline siempre preparen su tarea. Ella sacamos malas notas en su clase de arte. Los alumnos usa una calculadora en su clase de matemáticas. Nosotros siempre llegemos a tiempo a la escuela. Yo escucharo a mi maestra de inglés. ¿Qué llevan tú en tu mochila? preparan saca usan llegamos escucho llevas
40
ROMPECABEZAS… VAMOS A… Work in TWO groups. FIRST group (by clase):
Receive sentences WITH errors. Write down the INCORRECT sentences. Locate the error with your group. Correct them AND translate them TOGETHER! SECOND group (by números): Share the incorrect sentences you had by pointing out what was wrong. Share how you changed it! And what it means!
41
The Science teacher is always nice. We study everyday.
OBJECTIVOS: To conjugate regular verbs in the present tense. To use Un día de clases VOCAB in context. CAMPANAZO: Translate the following: 1. ¿Qué clase tienes primero? 2. ¡Tenemos que sacar buenas calificaciones! 3. La maestra de ciencias siempre es amable. 4. Estudiamos todos los días. 5. Usualmente necesito mi cuaderno, una pluma, y mi tarea para mi clase de los estudios sociales. What class do you have first? We have to get good grades! The Science teacher is always nice. We study everyday. Usually I need my notebook, a pen, and my homework for my Social Studies class.
42
ORAL SKITS… VAMOS A… Read and translate the dialogue ¡A la escuela! on p as a class. Read a “Madlibs” style dialogue similar to the one we read, filling out blanks as an example. Work in pairs to create our own dialogues. Present to the class!
43
Listening Responses: ¿Qué necesitaba el/la estudiante?
Answer the following questions for each skit: ¿Qué necesitaba el/la estudiante? What did the student need? ¿Cuál clase tiene primero? Which class does he/she have first? ¿Cómo se llama su maestro(a)? What is his/her professor’s name? ¿Qué adjetivo usa el/la maestro(a) para describir el/la estudiante? What adjective does the teacher use to describe the student?
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.