La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Egyptian Kingdoms Pages 36-40. Main Idea Egyptian history is divided into three major periods called kingdoms. History and You: Why might periods of political.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Egyptian Kingdoms Pages 36-40. Main Idea Egyptian history is divided into three major periods called kingdoms. History and You: Why might periods of political."— Transcripción de la presentación:

1 Egyptian Kingdoms Pages 36-40

2 Main Idea Egyptian history is divided into three major periods called kingdoms. History and You: Why might periods of political stability also be times of cultural achievement?

3 I. Introduction A. The three periods, Old Kingdom, Middle Kingdom, New Kingdom, were marked by political stability, strong leadership, building projects, cultural activity. A. Los tres períodos, viejo reino, reino medio, nuevo reino, fueron marcados por la estabilidad política, dirección fuerte, proyectos de edificio, actividad cultural.

4 I. Introduction B B.C.: Menes unites Upper and Lower Egypt into a single kingdom and creates the first dynasty. B B.C.: Menes une Egipto de arriba y Egipto de bajo en un solo reino y crea la primera dinastía.

5 II. The Old Kingdom A B.C B.C.-age of prosperity and splendor, with powerful monarchs called pharaohs (great house) A B.C B.C. - edad de la prosperidad y del esplendor, con los monarcas de gran alcance llamados pharaohs (gran casa)

6 II. The Old Kingdom B. Pharaohs were gods with no equal-people obeyed the pharaoh to keep the world order. B. Los Pharaohs eran dioses sin la igual- gente obedecieron al pharaoh para guardar la orden del mundo.

7 II. The Old Kingdom C. Pharaohs had complete power, but also had help in ruling: Families Government bureaucracy – position of the vizier Directly responsible to the pharaoh In charge of the bureaucracy

8 II. The Old Kingdom C. Los Pharaohs tenían poder completo, pero también tenían ayuda en la decisión: Familias Burocracia del gobierno - posición del vizier Directamente responsable al pharaoh A cargo de la burocracia

9 II. The Old Kingdom D. Pyramids One of the great achievements of Egyptian civilization A city of the dead-part of a larger complex Several structures: Large pyramid-pharaohs burial Smaller pyramids-pharaohs family Mastabas-tombs for the pharaohs officials Rectangular structure with a flat roof

10 II. The Old Kingdom D. Piramides Uno de los grandes logros de la civilización egipcia Una ciudad de la muerto-parte de un complejo más grande Estructuras diferentes: Piramide grande-el entierro del pharaoh Smaller pyramids-familia del pharaoh Mastabas tumbas para los funcionarios del pharaoh Rectangular structure with a flat roof

11 II. The Old Kingdom E. Tombs Rooms stocked with supplies for their next life Humans had two bodies- the physical and the spiritual (ka) If physical body was properly preserved, tomb was furnished with objects from the regular life, the ka would return

12 II. The Old Kingdom E. Tumbas Cuartos almacenados con las cosas para su vida próxima Los seres humanos tenían dos cuerpos- el físico y el espiritual (ka) Si el cuerpo físico fuera preservado correctamente, la tumba fue equipada con los objetos a partir de la vida regular, ka volvería

13 II. The Old Kingdom F. Mummification _k47Sbhesu8 _k47Sbhesu8 Mummification101 XcCXLzPt5LQ XcCXLzPt5LQ

14 II. The Old Kingdom G. The Great Pyramid of King Khufu Located at Giza Covers 13 acres Built very precisely Stones slabs are so tight you can not pass a piece of hair between them Symbol of royal power that could be seen for miles

15 II. The Old Kingdom G. The Great Pyramid of King Khufu Located at Giza/Está en Giza Covers 13 acres/Cubre 13 acres Built very precisely/construía exactamente Stones slabs are so tight you can not pass a piece of hair between them Symbol of royal power that could be seen for miles Simbolo del poder real que podría visto por millas

16 II. The Old Kingdom H. The Sphinx Body of a lion, head of a man Speculation it is Khafre, the son of Khufu Purpose of the Sphinx unknown The mythical sphinx was an important guardian of sacred sites

17 II. The Old Kingdom H. The Sphinx cuerpo de leon, cabeza de hombre Puede ser Khafre, el hijo de Khufu Proposito del Sphinx desconocido El sphinx mitologico era un guarda importante de lugares santos

18 III. The Middle Kingdom A. A period of stability from 2055 B.C. to 1650 B.C. – became known as the golden age of stability A. Un período de la estabilidad a partir de 2055 B.C. a 1650 B.C. - se conocía como la edad dorada de la estabilidad

19 III. The Middle Kingdom B. Period of expansion B. Periodo de expansión 1. Conquered Nubia 1. Conquistaron Nubia 2. Sent armies to Palestine and Syria 2. Enviaron ejércitos a Palestina y a Siria 3. Sent traders to Kush, Syria, Mesopotamia, Crete 3. Enviaron comerciantes a Kush, Siria, Mesopotamia, Crete

20 III. The Middle Kingdom C. Pharaohs seen as the shepherd of the people – had to build public works and provide for public welfare. C. Los Pharaohs fueron vistos como el pastor de la gente - tuvieron que construir obras públicas y prever bienestar público. Mentuhotep II

21 IV. The New Kingdom A. Emerged after the conquest of the Hyksos- people from West Asia who used horse-drawn war chariots to defeat the Egyptian soldiers A. Apareció después de la conquista de la Hyksos- gente de Asia del oeste que utilizó chariots de la guerra traídos por caballo para derrotar a los soldados egipcios

22 IV. The New Kingdom B. Egyptians learned new technology from the Hyksos. B. Los egipcios aprendieron tecnología nueva del Hyksos. 1. Used bronze in making farming tools and weapons. 1. Usaron bronce en la fabricación de las herramientas que cultivan y de las armas. 2. Learned military skills, including the chariot. 2. Aprendían habilidades militares, incluyendo el chariot.

23 IV. The New Kingdom C. Reign of the New Kingdom-1550 B.C B.C. – Egyptian empire becomes the most powerful state in Southwest Asia. C. Supremacía del Kingdom Nuevo-1550 B.C B.C. - El imperio egipcio se convierte en el estado más poderoso del sudoeste Asia.

24 IV. The New Kingdom D. Powerful and wealthy pharaohs – time of building temples. D. Pharaohs poderosos y ricos

25 IV. The New Kingdom E. Hatshepsut 1. one of the first female pharaohs 1. uno de los primeros pharaohs femeninos 2. built a great temple at Deir el-Bahri 2. construyó un gran templo en EL-Bahri de Deir

26 IV. The New Kingdom F. Thutmose 1. Led military campaigns into Syria, Palestine, the land near the Euphrates River 1. Condujo campañas militares en Siria, Palestina, la tierra cerca del río de Euphrates This conquering pharaoh was barely more than five feet tall, with a low forehead, deep sunken eyes, and a heavy jaw.

27 IV. The New Kingdom G. Amenhotep IV (Akhenaten) 1. Introduced the worship of a single god – Aten; closed the other temples 1. Introdujo la adoración de un solo dios – Aten; cerró los otros templos

28 IV. The New Kingdom H. Tutankhamen 1. Restored the old gods 1. Restauró los viejos dioses 2. Moved the capital back to Thebes 2. Movió el capital de nuevo a Thebes

29 IV. The New Kingdom I. Ramses II 1. Reigned from 1279 B.C. to 1213 B.C. 1. Gobernó a partir de 1279 B.C. a 1213 B.C. 2. Regained control of most of the empire 2. Recuperó control de la mayor parte del imperio

30 IV. The New Kingdom J. 1200s-sea peoples –drove the Egyptians into their former frontier and ended the Egyptian Empire. J. 1200s- la gente de la mar - condujo a egipcios en su frontera anterior y terminó el imperio egipcio.

31 IV. The New Kingdom K. For the next thousand years, Egypt was ruled by several different civilizations K. Por los mil años próximos, Egipto fue gobernado por varias diversas civilizaciones

32 IV. The New Kingdom L. Cleopatra VII 1. Tried to reestablish Egypts independence from Rome 1. Trató de restablecer la independencia de Egipto de Roma 2. Her involvement with Rome lead to her defeat and suicide. 2. Su implicación con Roma conduce a su derrota y suicidio.

33 What were the major differences among the Old Kingdom, the Middle Kingdom, and the New Kingdom? Old: Divine kings built pyramids Middle: pharaohs as shepherds, period of expansion New: militaristic, massive wealth, religious revolution

34 Life in Ancient Egypt Page 41

35 Main Idea Egyptian Society was organized into classes. History and You: How does wealth or social status affect lifestyle?

36 I. Egyptian Society A. Pyramid Structure 1. God-King Pharoah 2. nobles and priests 3. merchants, artisans, scribes, tax- collectors 4. Peasants 5. Slaves

37 I. Egyptian Society A. Estructura como Piramide 1. Dios-Rey - Pharoah 2. nobleza y sacerdotes 3. comerciantes, artesanias, escritores, coleccionista de impuestos 4. campesinos 5. esclavos

38 II. Daily Life in Ancient Egypt A. Married young (g-12, b-14) A. Casaban muy jóven (g-12, b-14)

39 II. Daily Life in Ancient Egypt B. Monogamous-but men could have more than one wife B. Monogamous-pero los hombres podrían tener más de una esposa

40 II. Daily Life in Ancient Egypt C. Husbands were masters, but wives were respected C. Los maridos eran amos, pero respetaron a las esposas

41 II. Daily Life in Ancient Egypt D. Womens property and inheritance remained with them through life. D. La propiedad y herencia de las mujeres permanecían con ellas por vida.

42 II. Daily Life in Ancient Egypt E. Arranged marriages- produce children; sons carried on names; daughters still respected E. Arreglado unión- produzca a niños; los hijos continuaron nombres; las hijas todavía respetaron

43 List the social classes of ancient Egypt and identify the contributions each class made to society. Top: ruling class of pharaoh, nobles, priests – ran government and managed their own landed estates. Middle: merchants, artisans, scribes, tax collectors- obtained wealth through trade or created goods. Bottom: peasant class-farmed the land and provided military service and forced labor for building projects

44 Egyptian Accomplishments Page 42-43

45 Main Idea Egyptian developed complex writing and made advances in the arts and sciences. History and You: How would society be affected if girls and boys were educated differently?

46 I. Writing and Education A. Hieroglyphs 1. used pictures and more abstract forms 1. Usaban cuadros y formas más abstractas 2. Used for writing on temple walls and tombs 2. Utilizado para escribir en las paredes del templo y las tumbas

47 I. Writing and Education A. Hieroglyphs Write your name in hieroglyphs

48 I. Writing and Education B. Hieratic script B. Caligrafia hieratic 1. used simplified drawings of dashes, strokes and curves 1. usaba dibujos simplificados de rociadas, de movimientos y de curvas 2. Used for daily life-business, record keeping, etc. 2. Utilizado para el vida-negocio, el mantenimiento de registros, el etc. diarios.

49 I. Writing and Education C. Materials C. Materiales 1. used stone first 1. primero usaba la piedra 2. papyrus-paper made from papyrus reeds 2. papiro-papel hecho de las cañas del papiro

50 I. Writing and Education D. Scribes/Escritores 1. Masters of the writing 1. Amos de la escritura 2. at age 10-upper class boys went to school 2. de la edad de 10-los muchachos de la clase de la clase superior fueron a la escuela

51 II. Art and Science A. Art and architecture A. Arte y arquitectura 1. pyramids, temples, other monuments used a distinct style 1. las pirámides, templos, otros monumentos utilizaron un estilo distinto

52 II. Art and Science B. Mathematics 1. calculate area and volume to build monuments 1. calcule el área y el volumen para construir los monumentos 2. geometry to survey flooded land 2. geometría para examinar la tierra inundada

53 II. Art and Science C. Accurate 365 day calendar C. Calendario exacto de 365 días 1. based year on the movement of the moon and the star Sirius 1. año basado en el movimiento de la luna y de la estrella Sirius

54 II. Art and Science D. Mummification 1. Lead to expertise in human anatomy 1. Conduzca a la maestría en anatomía humana 2. Records of directions for using splints, bandages and compresses 2. Documentos de las direcciones para el usar de las tablillas, los vendajes y las compresas

55 What was distinctive about Egyptian art? Egyptian artists and sculptors followed stylistic formulas. For example, the human body was often painted in profile, semi- profile, and frontal views. Los artistas y los escultores egipcios siguieron fórmulas estilísticos. Por ejemplo, el cuerpo humano fue pintado a menudo en perfil, semi-perfil, y visiones frontales.

56 Section 2 Review Use another sheet of paper. Write your name and todays date. Write FOCUS at the top. Write out each question. Then answer in a complete sentence. Utilice otra hoja del papel. Escriba su nombre y la fecha de hoy. Escribe FOCUS como el titulo. Escribe cada pregunta. Entonces responde en una oración completa.

57 Section 2 Review Vocabulary 1. Write the definition or explain the importance of the following vocabulary words. 2. Put each word into a logical sentence. Nile RiverMajorLower Egypt Upper EgyptIdentifyingMenes dynastyPharaohBureaucracy VizierPhysicalMummification GizaHyksosHatshepsut AkhenatenTutankhamenRamses II Cleopatra VIIHieroglyphicsHieratic script

58 Section 2 Review 1. Explain why the Egyptians saw the Middle Kingdom as a golden age. 1. Explique porqué los egipcios vieron el reino medio como edad de oro.

59 Section 2 Review 2. Describe the rights that Egyptian women had. 2. Describa las derechas que las mujeres egipcias tenían.

60 Section 2 Review 3. Create a diagram like the one on page 43. Describe the impact the Nile had on life in ancient Egypt. 3. Cree un diagrama como el en la página 43. Describa el impacto que el Nilo tenía el vida en Egipto antiguo.

61 Section 2 Review 4 Determining Cause and Effect 4 Determinar causas y efectos How did the Hyksos both threaten and improve Egypt's security? ¿Cómo el Hyksos ambos amenazó y mejoró la seguridad de Egipto?

62 Section 2 Review 5. Drawing conclusions. What is the significance of the famous Egyptian myth of the struggle between Osiris and his evil brother Seth? Why did Osiris take on an important role for the Egyptians? 5. Hacer conclusiones. ¿Cuál es la significación del mito egipcio famoso de la lucha entre Osiris y su hermano malvado Seth? ¿Por qué Osiris adquirió un papel importante de los egipcios?

63 Section 2 Review 6. Analyzing Visuals Examine the image on page 42. How did ancient Egyptians paint the human form? 6. Analizar Visiones Examine la imagen en la página 42. ¿Cómo los egipcios antiguos pintaban el humano forman?

64 Section 3 (pages 46-51) 1. Turn in your Section Review paper. 2. Take the Section 3 Summary and begin the next section (pages 46-51) Due tomorrow!!! 1. Entrega tu papel del Section Review. 2. Tome la sección 3 sumaria y comience la sección siguiente (páginas 46-51). ¡ ¡ ¡ Lo exigo mañana!!!


Descargar ppt "Egyptian Kingdoms Pages 36-40. Main Idea Egyptian history is divided into three major periods called kingdoms. History and You: Why might periods of political."

Presentaciones similares


Anuncios Google