Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
quattrocento
2
INTERPRETACIONS QUATTROCENTO INTERPRETACIÓ SOCIOLÒGICA (P.Antal)
FLORÈNCIA = transformació art i pensament ART = activitat autònoma, intel·lectual, individual i liberal BURGESIA= interès objectivitat, realisme, equilibri, serenitat HOME = centre de l’existència Neoplatonisme Proporcions Alta burgesia Racionalisme/senzillesa/claredat Interès antiguitat Ús matemàtica Investigació lleis naturalesa
3
INTERPRETACIÓ ICONOLÒGICA (E. Panofsky)
Rinascimento dell”antichittà Mímesi Espai tridimensional Ruptura tradició Retorn fonts Retorn natura
4
INTERPRETACIÓ “PERSPECTIVA” (G.C. Argan)
Humanisme : nova concepció espai i temps Proposta Brunelleschi Teorització: Alberti No és una invenció = renéixer saviesa antica Es presenta com un sistema únic (únic punt de vista) PIRÀMIDE VISUAL = degradació de la mida amb la distància conseqüències perspectiva: presenta espai com a representació finita de l’espai infinit No veiem les coses com a coses en si: ho veiem mitjançant relacions proporcionals Realitat no com a inventari sinó com un sistema de relacions mètriques El coneixement es fa per comparació conclusió TEORIA DEL CONEIXEMENT PER COMPARACIÓ+PERSPECTIVA=teoria de les proporcions LA PROPORCIONALITAT ÉS L’ELEMENT CONSTITUTIU DE LA BELLESA DE L’ESTUDI DE LES PROPORCIONS DEL COS EN MOVIMENT ES PASSA A L’ESTUDI DE L’ANATOMINA
5
Piero della Francesca Anunciació, Arezzo, 1455
7
CAPELLA BRANCACCI (1424-1427) FLORÈNCIA
8
Masaccio ( ) Opció inicial i experimental de la nova cultura artística aplicada al camp de la pintura
10
Masaccio. Expulsió d’Adam i Eva (abans i després de la restauració)
Capella Brancacci. Església del Carmine de Florència
15
FRA ANGELICO ( )
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.