La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review."— Transcripción de la presentación:

1

2 Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.

3 Spanish I Week 3: Day 1 Roll call: Answer by telling me any number you can think of in Spanish! Review: Write your numbers without looking from 1-20.

4 Review Sheet! Complete the worksheet…w/o your notes!

5 Review Numbers Using Numbers Power Point

6

7 30 50 100 60 20 80 70 90 40 10

8 ¿Qué hora es?

9 ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…

10  Every Half Hour… “…y media”  After the hour… “…y…”  Every Quarter Hour “…y cuarto”

11 But, AFTER the ½ hour… …y… menosmenos

12 “on the dot” “en punto”= “midnight” “medianoche”= “midday / noon” “mediodía”= “p.m.” “a.m.” = = “de la tarde / de la noche” “de la mañana”

13 “It is…” “Son las…” = “Es la…” “At…” “A las…” = “A la…” Es la una de la tarde. Yo tengo clase a la una de la tarde.

14 Exit Ticket Fill in the blank: I think learning time is difficult because _____. Or I think learning time is easy because _____.

15 Son las diez. ¿Qué hora es?

16 Son las cinco. ¿Qué hora es?

17 Son las cinco y diez. ¿Qué hora es?

18 Son las ocho y cuarto. ¿Qué hora es?

19 Son las tres y media. ¿Qué hora es?

20 Es la una en punto. ¿Qué hora es?

21 Son las diez menos veinte. ¿Qué hora es?

22 Son las siete menos cuarto. ¿Qué hora es?

23 Es medianoche. (Son las doce.)

24 Spanish I Week 3: Day 2 Roll call: Answer by telling me a time in Spanish! Review: ¿Qué hora es?

25 ¡SORPRESA!

26

27 Son las nueve.

28 Son las seis (en punto).

29 Son las dos y media.

30 Es la una y cuarto.

31 Son las tres y diez.

32 Son las once y veinticinco.

33 Son las siete menos cinco

34 Son las dos menos cuarto.

35 5:30 pm 1. 6:15 am 2. 8:40 pm 3. 12:00 am 4. 9:45 am 5. 1:25 pm 6. ¿Qué hora es?

36 Las Respuestas… 1. Son las cinco y media de la tarde. 3. Son las nueve menos veinte de la noche. 2. Son las seis y cuarto de la mañana. 4. Son las doce de la mañana. (Es medianoche) 6. Es la una y veinticinco de la tarde. 5. Son las diez menos cuarto de la mañana.

37 Make up 10 times and write them down on a sheet of paper. (digital) ex: 10:00pm Now pass your paper to the person behind you so they can write the time in Spanish!

38 What do you do? Give me a schedule of what you do!

39 Exit Ticket Write the following in Spanish: What time is it? It is 5 o’clock At what time?

40 Spanish I Week 3: Day 3 Roll call: Answer by telling me a number greater than 20 in Spanish! Review (tell time in Spanish): 8:00am 10pm 12 noon

41 I wake up @: a las siete menos cuarto ETC…You should tell about your entire day!

42 Actividad I have written different times on note cards. Each person will take a look at each card and pass it behind you. The first row to get all times right… wins the game

43 Exit Ticket Tell your neighbor what time it is!

44


Descargar ppt "Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review."

Presentaciones similares


Anuncios Google