La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

TEACHER WORKSHOP Hickory Knoll Church of Christ February 26, 2012 1.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "TEACHER WORKSHOP Hickory Knoll Church of Christ February 26, 2012 1."— Transcripción de la presentación:

1 TEACHER WORKSHOP Hickory Knoll Church of Christ February 26,

2 MAESTRO TALLER Iglesia de Cristo de Hickory Knoll 26 de febrero

3 IS BIBLE CLASS IMPORTANT? Churches of Christ in U.S. have lost 102,138 members since 2003 Roughly a 6.2% loss 708 fewer congregations fewer-people-in-the-pews-since-03-churches-of-christ-in- decline/ 3

4 ES IMPORTANTE CLASE BÍBLICA? Iglesias de Cristo en los Estados Unidos han perdido 102,138 miembros desde el año 2003 Aproximadamente una disminución de 6.2% 708 congregaciones menos fewer-people-in-the-pews-since-03-churches-of-christ-in- decline/ 4

5 LOGB PERSONALITIES Types Lion Otter Golden Retriever Beaver 5 Refer to the Smalley Personality Test

6 LOS TIPOS DE PERSONALIDAD Lion/León Otter/Nutria Golden Retriever/Perro Beaver/Castor 6 Refer to the Smalley Personality Test

7 Strengths Visionary Practical Productive strong-willed Independent Decisive Leader LION Weaknesses Cold Domineering Unemotional self- sufficient Unforgiving Sarcastic Cruel 7 Refer to the Smalley Personality Test

8 Fortalezas Visionario Práctico Productivo De carácter fuerte Independiente Líder decidido LEON Debilidades Fría Dominante Sin emociones auto- suficiente Implacable Cruel Sarcástico 8 Refer to the Smalley Personality Test

9 LION Biblical example: Apostle Paul John Mark needed to leave the mission for home; Paul didnt want him back Sarah, Abrahams wife Lions need to feel respected Dominant 9 Refer to the Smalley Personality Test

10 LEON Ejemplo Bíblico: Apóstol Pablo Sara, la esposa de Abraham Los Leones necesitan sentirse respetados Dominante 10 Refer to the Smalley Personality Test

11 Strengths Outgoing Responsive Warm Friendly Talkative Enthusiastic Compassionate OTTER Weaknesses Undisciplined Unproductive Exaggerates Egocentric Unstable 11 Refer to the Smalley Personality Test

12 Fortalezas Saliente Sensible Cálido Amable Conversador Compasivo entusiasta NUTRIA Debilidades Indisciplinado e improductivo Exagera Egocéntrico e inestable 12 Refer to the Smalley Personality Test

13 OTTER Biblical example: Apostle Peter Lead spokesman on day of Pentecost Otters need to feel liked Influencer 13 Refer to the Smalley Personality Test

14 NUTRIA Ejemplo Bíblico: Apóstol Pedro El plomo portavoz en el día de Pentecostés Las nutrias necesita para sentirse querido Influyente 14 Refer to the Smalley Personality Test

15 Strengths Calm easy-going Dependable Quiet Objective Diplomatic Humorous GOLDEN RETRIEVER Weaknesses Selfish Stingy Procrastinator Unmotivated Indecisive Fearful Worrier 15 Refer to the Smalley Personality Test

16 Fortalezas Tranquilo De trato fácil Confiable Objetiva tranquila Diplomática Buen humor PERRA Debilidades Tacaño egoísta Perezosa Sin motivación Indeciso Temeroso Angustiado 16 Refer to the Smalley Personality Test

17 GOLDEN RETRIEVER Biblical example: Abraham Martha Golden retrievers need to feel safe Steady 17 Refer to the Smalley Personality Test

18 PERRA Ejemplo Bíblico: Abrahán Martha Golden retriever necesitan sentirse seguros Estable 18 Refer to the Smalley Personality Test

19 Strengths Analytical Self-disciplined Industrious Organized Aesthetic Sacrificing BEAVER Weaknesses Moody Self-centered Touchy Negative Unsociable Critical Revengeful 19 Refer to the Smalley Personality Test

20 Fortalezas Analítico Auto-disciplinado Trabajador Organizado Estética Sacrificando CASTOR Debilidades Moody Egoísta Delicado Negativo Poco sociable Crítico Vengativo 20 Refer to the Smalley Personality Test

21 BEAVER Biblical example: Moses God calls and Moses has a million questions; some objections Ruth Beavers need to be correct Compliant 21 Refer to the Smalley Personality Test

22 CASTOR Ejemplo Bíblico: Moisés Dios llama a Moisés y tiene un millón de preguntas, algunas objeciones Ruth Beavers necesitan ser correcta Obediente 22 Refer to the Smalley Personality Test

23 FACTS ABOUT PERSONALITY God made all of these different personalities God can use all of these different personalities Your personality will affect your teaching Your personality will affect your learning Your students have different personalities too 23

24 DATOS SOBRE LA PERSONALIDAD Dios hizo todas estas personalidades diferentes Dios puede usar a todas estas personalidades diferentes Tu personalidad afectará su enseñanza Tu personalidad afectará su aprendizaje Sus estudiantes tienen diferentes personalidades demasiado 24

25 LEARNING STYLES Visual Auditory kinesthetic 25 Refer to "What's Your Learning Style?"

26 ESTILOS DE APRENDIZAJE Visual Auditivo Kinestésico 26 Refer to "What's Your Learning Style?"

27 LEARNING STYLES Visual Use their eyes as primary learning source Loves pictures, charts, and illustrations Stare off into space when they talk or listen Do you see what Im saying? 27 Refer to "What's Your Learning Style?"

28 ESTILOS DE APRENDIZAJE Visual Use sus ojos como fuente de aprendizaje primario Ama a los dibujos, diagramas e ilustraciones Stare en el espacio cuando hablan o escuchan "¿Ves lo que estoy diciendo?" 28 Refer to "What's Your Learning Style?"

29 LEARNING STYLES Auditory Listen but do not pay attention to teacher Love the telephone and listening to music When they read, they move their lips How does that sound? 29 Refer to "What's Your Learning Style?"

30 ESTILOS DE APRENDIZAJE Auditivo Escucha, pero no prestan atención a la maestra Me encanta el teléfono y escuchar música Cuando se lee, se mueven los labios "¿Qué te parece?" 30 Refer to "What's Your Learning Style?"

31 LEARNING STYLES Kinesthetic / Tactile Needs to be active Speaks with hands and gestures Find reasons to tinker around when bored How do you feel about that? 31 Refer to "What's Your Learning Style?"

32 ESTILOS DE APRENDIZAJE Kinestésico / Táctil Tiene que ser activa Habla con las manos y los gestos Encontrar razones para improvisar una solución cuando uno se aburre ¿Cómo te sientes al respecto? 32 Refer to "What's Your Learning Style?"

33 GODS TEACHING STYLE 1 John 1:1 What was from the beginning, what we have heard, what we have seen with our eyes, what we have looked at and touched with our hands, concerning the Word of Life (NASB) 33

34 ESTILO DE DIOS ENSEÑANZA 1 Juan 1:1 Lo que era desde el principio, lo que hemos oído, lo que hemos visto con nuestros ojos, lo que hemos contemplado, y palparon nuestras manos tocante al Verbo de la Vida- 34

35 EXAMPLE LESSON 35

36 36

37 37

38 38

39 39

40 40

41 Instructed by God inform the Ninevites of their wickedness and warn of Gods wrath Ran; eventually followed Gods instructions; unhappy to do so Has vision of being in Gods throne room Acknowledges his sinfulness Purified by an angel Volunteers to be sent! WHO IS NEEDED? Jonah Isaiah 41

42 Instruido por Dios informar a los habitantes de Nínive de su maldad y advertir a la ira de Dios Ran, eventualmente seguido las instrucciones de Dios, para hacerlo infeliz Tiene visión de ser en la habitación del trono de Dios Reconoce su pecado Purificada por un ángel Voluntarios para ser enviado! ¿QUIÉN SE NECESITA? Jonás Isaías 42

43 Teachers Assistants Parental involvement BIBLE CLASS PROGRAM NEEDS Substitutes Prize Patrol Translators 43

44 Los maestros Profesores de apoyo Participación de los padres PROGRAMA DE LA BIBLIA CLASE NECESITA Los maestros suplentes Premio de la patrulla Traductores 44

45 TEACHERS Responsibilities: Decorate classroom Prepare/Study for lesson Teach lesson Discipline 45

46 LOS MAESTROS Responsabilidades Decora el aula Preparar y estudiar para la lección Enseñe lección de la Biblia Disciplina 46

47 ASSISTANTS Responsibilities Maintain attendance records Prepare memory verse material Administer weekly/monthly memory verse quiz Administer monthly Basic Bible Facts quiz Collect unused lessons for mailing Behavior modification Issue prize tickets Replace worn student folders 47

48 PROFESORES DE APOYO Responsabilidades Mantener registros de asistencia Preparar material de la memoria el verso Administrar concurso de la memoria el versículo semanal o mensual Administrar mensuales Información Básica Concurso sobre la Biblia Recoger las lecciones no utilizados para enviar por correo La modificación de conducta emitir billetes de premio Vuelva a colocar las carpetas usadas para estudiantes 48

49 SUBSTITUTE TEACHERS Need experienced Bible Class teachers that can fill in for absent teachers May need to teach on a last-minute basis 49

50 LOS MAESTROS SUPLENTES Necesitamos maestros con experiencia clase de Biblia que se puede rellenar a los profesores ausentes Usted puede necesitar para enseñar sobre una base de último minuto 50

51 PRIZE PATROL Two strong personalities that can collect tickets and distribute prizes Keeps the Bible Coordinators informed when new prizes are needed 51

52 PREMIO DE LA PATRULLA Tenemos dos personalidades fuertes que pueden recoger sus entradas y distribuir premios Que mantendrá a los coordinadores de la Biblia informado cuando los premios se necesitan nuevas 52

53 TRANSLATORS People are needed to translate announcements from/to English/Español Need Español Basic Bible Facts Need assistance in translating website information 53

54 TRADUCTORES Se necesitan personas para traducir los anuncios Tenemos la versión española de la Biblia Hechos básicos Necesitamos ayuda en la traducción de nuestro sitio web 54

55 Bibles HK Library PCs CD players Projectors Wi-Fi Website Facebook Google+ Twitter BIBLE CLASS PROGRAM TOOLS 55

56 Biblias Biblioteca Computadoras reproductores de CD proyectores Wi-Fi sitio web Facebook Google+ Twitter LA BIBLIA DE LA CLASE DE HERRAMIENTAS DEL PROGRAMA 56

57 57

58 58


Descargar ppt "TEACHER WORKSHOP Hickory Knoll Church of Christ February 26, 2012 1."

Presentaciones similares


Anuncios Google