La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡ Los dinosaurios! Raar!. Actividad 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡ Los dinosaurios! Raar!. Actividad 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness."— Transcripción de la presentación:

1 ¡ Los dinosaurios! Raar!

2 Actividad 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Where I live 2. Simple descriptions 3. Colours 4. Pets 5. Food and drink Activity Read and listen to the information about the different dinosaurs and then do the quiz in groups or as a whole class.

3 Este es el se ñ or Diplodocus Hola! Me llamo Señor Diplodocus!

4 ¡ Diplodocus es muy largo. Diplodocus mide 25 metros!

5 Diplodocus vive en el bosque.

6 ¡ A Diplodocus le gustan las plantas! ¡ Buen provecho Diplodocus!

7 ¡ Este es Estegosaurio!

8 ¿ De qué color es Estegosaurio?

9 ¡ Estegosaurio es verde!

10 ¿ Cuántos Estegosaurios hay?

11 ¡ Hay cinco Estegosaurios!

12 El Estegosaurio es grande…

13 …como un autobús…

14 …pero su cerebro es peque ñ o… el cerebro

15 … ¡ como una nuez!

16 ¡ Adiós Estegosaurio!

17 ¿ Qué es? ¿ Es un pájaro?

18 ¡ No! ¡ Es Pterodáctico! ¡ Hola todos!

19 De qué color es Pterodáctico? Soy jóven!

20 Pterodáctico come pescado, insectos y lagartos.

21 ¿ Pterodáctico es grande o peque ñ o?

22 ¡ Pterodáctico es muy grande! Vivo en Afrcae. ¿ Y tú?

23 ¿ Quién es? ¡ buuu! ¡ Es Tiranosaurio Rex!

24 ¿ Estàs bien Tyranosaurio Rex? No! Fatal!

25 Tyranosaurio Rex tiene dos brazos peque ñ os…

26 …dos piernas grandes…

27 …y una boca grande!

28 Tyranosaurio Rex mide trece metros.

29 Tyranosaurio Rex come dinosaurios pequeños. ¡ Raarr! ¡ Tengo hambre!

30 Hay un Tyranosaurio Rex en el Museo Nacional de Ecococia en Chambers Street.

31 ¡ Buenos días! ¿ Cómo te llamas?

32 ¡ Me llamo Tricérotops!

33 ¿ Cuántos cuernos tiene Tricérotops?

34 ¡ Tricérotops tiene cuatro cuernos! 12 3

35 Tricérotops es gordo…

36 Tricérotops mide nueve metros…

37 Adiós Tricérotops!

38 ¡ Quiz! 1. ¿ A qué dinosaurio le gusta el pescado?

39 ¡ Si! ¡ Bravo! ¡ Es Pterodáctico! Me encanta el pescado! Es delicioso!

40 ¡ Quiz! 2. ¿ Cuál dinosaurio tiene tres cuernos?

41 ¡ Si! ¡ Estupendo! ¡ Es Tricérotops! ¡ Bravo todos!

42 ¡ Quiz! 3. ¿ Cuál dinosaurio tiene brazos cortos?

43 ¡ Si! ¡ Es Tyranosaurio Rex! Tengo dos brazos cortos.

44 ¡ Quiz! 4. ¿ Cuál donosaurio vive en el bosque?

45 ¡ Si! ¡ Es Diplodocus!

46 ¡ Quiz! 5. ¿ Cuál dinosaurio tiene una cerebro pequeño?

47 ¡ Si! ¡ Es Stégosaurio! Je ne suis pas très intelligent

48 ¡ Quiz! 6. ¿ Cuál dinosaurio mide 25 metros?

49 ¡ Si! ¡ Es Diplodocus!

50 ¡ Quiz! 7. ¿ Cuál dinosaurio es grande como un autobús?

51 ¡ Si! ¡ Es Estégosaurio! Je suis très grand!

52 ¡ Quiz! 8. ¿ De qué dinosaurio está disfrazado el perro? ¡ Rrrrr!

53 ¡ Si, estupendo! ¡ Es Tyranosaurio Rex!

54 ¡ Quiz! 9. ¿ De que dinosaurio está disfrazado el perro? ¡ Guau!

55 ¡ Si, fantástico! ¡ Es Estégosaurio!

56 ¡ Quiz! 10. ¿ De qué dinosarurio está disfrazado el perro? ¡ Soy un dinosaurio, no soy un perro!

57 ¡ Si, muy bien! ¡ Es Tricérotops!

58 ¡ Fin del quiz! ¿ Cuántos puntos hay?

59 Actividad 2 ¿ Te gustan los dinosaurios? Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Me gusta(n) 2. No me gusta(n) Follows on from previous task with information about different dinosaurs. Activity Ask pupils to choose an answer for each dinosaur – either Me gusta(n) or No me gusta(n). Count in Spanish how many like each one to find out which one is most popular. Pupils could be asked to justify their answers in English. Extend task by counting No me gusta(n) answers.

60 ¿ Te gustan los dinosaurios?

61 ¿ Te gusta Diplodocus?

62 Me gusta Diplodocus. No me gusta Diplodocus.

63 ¿ A cuántas personas les gusta Diplodocus? A __ personas les gusta Diplodocus.

64 ¿ Te gusta Stégosaurio?

65 Me gusta Stégosaurio. No me gusta Stégosaurio.

66 ¿ A cuántas personas les gusta Stégosaurio? A __ personas les gusta Stégosaurio.

67 ¿ Te gusta Pterodáctico?

68 Me gusta Pterodáctico. No me gusta Pterodáctico.

69 ¿ A cúantas personas les gusta Pterodáctico? A __ personas les gusta Pterodáctico.

70 Te gusta Tyranosaurio Rex?

71 Me gusta Tyranosaurio Rex. No me gustaTyrannosaurio Rex.

72 ¿ A cuántas personas les gusta Tyranosaurio Rex? A __ personas les gusta Tyranosaurio Rex.

73 Te gusta Tricérotops?

74 Me gusta Tricérotops. No me gusta Tricérotops.

75 ¿ A cuántas personas les gusta Tricérotops? A __ personas les gusta Tricérotops.

76 ¿ Cuál dinosaurio es el más popular de la clase?

77 ¡ Canción! Si te gustan los dinosaurios

78 Actividad 3 Linking languages Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Dinosaur names Activity Listen to the Spanish pronunciation of the dinosaur names compared with the English pronunciation. Ask pupils to identify where it differs e.g. Dinosaurio (dee-no) and Dinosaurio (di-no). Ask them to see if they can then pronounce the words following the activity correctly before listening to them to check.

79 Can you tell what sounds different in Spanish and in English when you listen to the following words?

80 Compare the names of the dinosaurs in English and how they sound in Spanish.

81 Can you tell what sounds different in Spanish and in English when you listen to the following words?

82 How do you think you say these words in Spanish? Sevilla

83 Actividad 4 – Teachers notes By comparing generations of families of humans, plants and animals, I can begin to understand how characteristics are inherited. SCN 1-14a Prior learning: 1. Body parts Activity Looking at a picture of a dinosaur, ask pupils to work out which body parts we and they have in common and to list (or to think of the name of) as many of them as they can in Spanish.

84 Name all the body parts in Spanish which you and the dinosaur have in common.

85 How many did you get?

86 Los ojos La boca La naríz Las manos Los brazos Las rodillas La cabeza Los piés Las piernas


Descargar ppt "¡ Los dinosaurios! Raar!. Actividad 1 – Teachers notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness."

Presentaciones similares


Anuncios Google