La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 –AsistirAprender –EstudiarLeer –HablarComer.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 –AsistirAprender –EstudiarLeer –HablarComer."— Transcripción de la presentación:

1 Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 –AsistirAprender –EstudiarLeer –HablarComer –EscribirEnseñar –TrabajarEscuchar

2 Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 MIÉRCOLES – Schedule in Spanish, MSL 3:1-3:7, Pre-write JUEVES –Class exercises (3-11 & 3-13) + MSL 3:8-3:17, pre- write 87 VIERNES –Pre-write 91, MSL 3:15-3:20

3 El calendario MIÉRCOLES – Schedule in Spanish, MSL 3:1- 3:7, Pre-write JUEVES –Class exercises (3-11 & 3-13) + MSL 3:8-3:17, pre-write VIERNES –Pre-write 91, MSL 3:15-3:20

4 Theme: Materias academicas y la vida estudiantil Objective & Big Picture: To learn academic subjects & exchange information about classes Language Objective: Name at least 3 subjects you study in school & write out personal schedule in Spanish Prepare: pre-write vocabulary on page 79.

5 Procedures: Present: academic subject & student life vocabulary Participate: Read text & vocabulary out loud with a partner, repeat after recording in chorus, add notes to pre-writing Practice: Repeat vocabulary Personalize: Ask partner what classes they study using exercise 3-1 (3-1 Y tú, ¿qué estudias? Check off the subjects you have this term. Compare your list with another student), tell three classes student studies & fill out a schedule with own schedule in Spanish

6 Las materias académicas y la vida estudiantil

7 Las materias académicas Álgebra –algebra Antropología –anthropology Cálculo –calculus Geología –geology Literatura –literature Música –music Psicología –psychology Química –chemistry Sociología –sociology

8 Más materias académicas La administración de empresas –Business administration La arquitectura –The architecture El arte –The art La biología –biology Las ciencias políticas –Political science Las comunicaciones –Communications La contabilidad –Accounting El derecho –Law El diseño –Design/drafting La educación física –Physical education La estadística –statistics

9 Más materias académicas La filosofía –Philosophy Las finanzas –Finance La física –Physics La geografía –Geography La historia –history La informática/ la computación –Computer science Ingeniería –Engineering La ingeniería eléctrica –Electrical engineering Las matemáticas –Mathematics La medicina –Medicine La pedagogía –Teaching La veterinaria –Veterinary science

10 Más materias académicas (MHS) Los Deportes –Sports/Athletics El Teatro –Theater La agricultura –Agriculture Geometría –Geometry Periodismo –Journalism La salud –health 3-1 –¿Tienes álgebra? –Sí, tengo álgebra. –No, no tengo álgebra.

11 Sustantivos, adjetivos y adverbios El horario –The schedule El horario de clases –The class schedule El semestre –The semester El trimestre –The trimester Complicado/a –Complicated Exigente –Demanding, challenging Bastante –Quite, fairly Después de –After Solamente –only

12 ¡a practicar! Do pages in the book Complete a personal schedule of classes. –Mi horario de clases Primera hora: Segunda hora: Tercera hora: Cuarta hora: Quinta hora Sexta hora: Séptima hora:

13 Calentamiento 3-2 Tengo. Match what you have and what you study, based on the item. MODELO: un libro de Milton Friedman Tengo un libro de Milton Friedman. Estudio economía. TENGO: ESTUDIO: 1. ___ una novela a. español 2. ___ un mapa b. biología 3. ___ un libro de los aztecas c. geografía 4. ___ un piano d. historia 5. ___ un microscopio e. informática 6. ___ una computadora f. literatura 7. ___ un diccionario bilingüe g. matemáticas 8. ___ una calculadora h. música En la escuela tengo las clases de... (incluye tus 7 clases).

14 Theme: Numbers 101-3,000,000 & Possessive Adjectives Objective & Big Picture: Correctly identify & use possessive adjectives; Be able to name numbers between 101 and 3,000,000 Language Objective: Correctly write out possessive adjective chart & say random numbers between 101 and 3,000,000 Prepare: pre-write pages rules and tables

15 Procedures: Present: present numbers & possessive adjective lessons Participate: add to notes based on presentation, give examples of numbers Practice: Write out number examples, Identify possessive adjective in exercise 3-11 (José Antonio. Read about a Mexican student named José Antonio. Underline all of the possessive adjectives.) Personalize: Exercise 3-13 ¿Cómo es? Take turns telling each other what the following things and people are like Evaluation: Class exercises (3-11 & 3-13) + MSL 3:8-3:17

16 Structure and usage: TODO Todo (pronombre) –Everything/all Todo/a (adjetivo) –All (of) Todo el día –All day (long) Todo el mundo –Everyone, everybody –All the world Toda la noche –All the night –All night Todos/as –All Todos los días –All of the days –Every day Todas las noches –All the nights –Every night Todos asisten a todas sus clases todos los días. –Everyone attends all of their classes every day.

17 Prueba: Las

18 Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuántos estudiantes hay en tu clase? ¿Cuánto cuesta una pizza? ¿Cuántas clases tienes?

19 Calentamiento ¿Cuántos años tienes? –Tengo quince años. ¿Cuándo es tu cumpleaños? –Mi cumpleaños es el quince de mayo ¿Cuántos estudiantes hay en tu clase? –Hay diecisiete estudiantes en la clase. ¿Cuánto cuesta una pizza? –Una pizza cuesta cinco dólares en HEB. ¿Cuántas clases tienes? –Tengo siete clases.

20 Los números de 101 a cien 101 – cien to uno/a 200 – doscientos/as 300 – trescientos/as 400 – cuatrocientos/as 500 – quinientos/as 600 – seiscientos/as 700 – setecientos/as 800 – ochocientos/as 900 – novecientos/as – mil – cuatro mil – cien mil – un millón (de) – tres millones

21 Algo más sobre los números Ciento is used in compound numbers between 100 and 200 – Ciento diez (110) – Ciento treinta y cuatro (134) When modify a noun, they agree in gender with it –Cuatrocient os libr os (400 books) –Quinient as sill as (500 chairs) –Doscient as universidad es

22 Algo más sobre los números Mil is never used with un and is never used in the plural for counting –Mil, dos mil, tres mil, etc. The plural of millón is millones –And when followed by a noun, both take the preposition de Dos millones de dólares –Two million dollars.

23 Algo más sobre los números In Spain and most Latin America, thousands are marked by a period and decimals by a comma. –$1.000 (one thousand dollars) –$2,50 (two dollars and fifty cents. –$10.450,35 ten thousand four hundred fifty dollars and thirty-five cents

24 ¡A practicar! Escribe en palabras (words)… A completar en el libro 3-7 to 3-10

25 Escribe en palabras (words)… 545 –Quininetos cuarenta y cinco 130 –Ciento treinta –Dos mil trescientos sesenta y siete –Cinco mil quinientos cincuenta y cinco –Un millón cuatrocientos mil –Tres millones quinientos sesenta y tres mil doscientos noventa y cuatro


Descargar ppt "Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 –AsistirAprender –EstudiarLeer –HablarComer."

Presentaciones similares


Anuncios Google