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Español 1 Ms. Maldonado. Hacer Ahora Template lunes 9 de Septiembre del 2013 martes 10 de Septiembre del 2013 miércoles 11 de Septiembre del 2013 jueves.

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1 Español 1 Ms. Maldonado

2 Hacer Ahora Template lunes 9 de Septiembre del 2013 martes 10 de Septiembre del 2013 miércoles 11 de Septiembre del 2013 jueves 12 de Septiembre del 2013 viernes 13 de Septiembre del 2013

3 Hacer Ahora: ¿Qué Falta? (what´s Missing) 1. ? 2. Colombia 3. ? 4. Perú 5. ? 6. ? 7. Argentina 8. ? 9. Paraguay Sur América 1. México (North America) 2. Guatemala 3. ? 4. ? 5. Panamá 6. ? 7. ? América CentralLas Antillas 1. Cuba 2. ? 3. Puerto Rico Europa 1. ? 20 países!!!

4 Hacer Ahora answers 1. Ecuador 2. Colombia 3. Venezuela 4. Perú 5. Bolivia 6. Chile 7. Argentina 8. Uruguay 9. Paraguay Sur América 1. México (North America) 2. Guatemala 3. El Salvador 4. Honduras 5. Panamá 6. Nicaragua 7. Costa Rica América CentralLas Antillas 1. Cuba 2. Republica Dominicana (Dominican republic) 3. Puerto Rico Europa 1. España (Spain) 20 países!!!

5 Cornell Notes (Guided Notes Example)

6 Saludos y Presentaciones Greetings 1. Buenos Dias (good morning) 2. Buenas Tardes (good afternoon) 3. Buenas Noches (good evening) 4. Hola (hello) Goodbyes 1. Adios (goodbye) 2. Hasta luego (see you later) 3. Hasta Mañana (see you tomorrow) 4. Nos Vemos (see you later) Introductions 1. ¿Cómo te llamas? (what´s your name? 2. Me llamo _____ (my name is _____) 3. Mucho gusto Encantado(a) (nice to meet you 4. Igualmente (likewise)

7 Tu y USTEd (Ud.) 1. We use tú when talking with peers 2. We use ud. when we want to show respect 3. ¿Cómo estás (tú)? (how are you – for friends, peers) 4. ¿Cómo está ud.? (how are you – for teachers, coaches, parents) 1. Estoy bien (I´m well) 2. Estoy mal (I´m bad) 3. Estoy asi asi (I´m okay) 4. When you finish see if you can understand the conversation on page 5 activity 6: Mucho Gustowrite your answers under these notes

8 Announcements All make-up work is due on Friday! No exceptions! Make-up Benchmark quiz will be this Friday so please be in class! Have a great day!

9 Hacer Haora Jueves 12 de Septiembre del 2013 Complete the activity on page 5 activity 6: Mucho Gustowrite your answers on your bell ringer sheet. Also copy this: Benchmark # 1: Students will recognize vocabulary using picture cues.

10 Greetings Please work quietly and complete the worksheet on greetings.

11 Hacer Haora Viernes 13 de Septiembre del ¡Buenos días, Señor! ¿Cómo __________? -Estoy bien, Felipe, gracias. ¿Y _______? --Regular. Hasta ________. -Adiós -- __________ tardes, Miguel, ¿Qué _______? -Nada. --Hola, ¿Cómo te ________? -Me _________ Graciela --Mucho _________.

12 Hacer Haora Viernes 13 de Septiembre del ¡Buenos días, Señor! ¿Cómo está? -Estoy bien Felipe, gracias. ¿Y tú? --Regular. Hasta luego. -Adiós -- Buenas tardes, Miguel, ¿Qué haces? -Nada. --Hola, ¿Cómo te llamas? -Me llamo Graciela --Mucho gusto.

13 - Listen and state whether the speaker is greeting or leaving. Leaving Greeting

14 Listening Activity 1. ¡Hola! ¿Como estas? 2. ¡Buenos dias señor! 3. ¡Adios! 4. ¡Buenas tardes! 5. ¡Hasta luego! 6. ¡Hasta mañana Lucia! 7. ¡Buen dia Mario! 8. ¡Buenas noches Maria!

15 Mandatos de la clase (Classroom commands) ¡Silencio! (quiet) Abran su libro (open your book) Cierren su libro (close your book) Repitan (repeat) Levantense (stand up) Sientense (sit) Saquen _____ (take out ____) Escriban _____ (write ____) Entreguen ______ (turn in ____) Levanten/Levanta la mano! (raise your hand) Guarden _____ (put away ___)

16 Mandatos de la clase ¡Silencio!Abran su libro

17 Mandatos de la clase Cierren su libroRepitan

18 Mandatos de la clase LevantensenSientense

19 Mandatos de la clase SaquenEscriban

20 Mandatos de la clase EntreguenLevanten/levanta la mano

21 Mandatos de la clase Guarden

22 Extra Time Left Over? Whats with the upside down punctuation and accent marks? Correct the following phrases (you may look at the dialogues on page 2 and 4): 1. Como estas 2. Que tal 3. Hasta luego 4. Y tu

23 Hacer Ahora Template lunes 16 de Septiembre del 2013 martes 17 de Septiembre del 2013 miércoles 18 de Septiembre del 2013 jueves 19 de Septiembre del 2013 viernes 20 de Septiembre del 2013

24 Hacer Ahora 1. What Spanish speaking country shares a border with the United States? 2. What Spanish speaking countries are in Central America? 3. What Spanish speaking countries are in the Caribbean? 4. What Spanish speaking country lies at the bottom of Central America? 5. What Spanish speaking country is not part of the Americas? You may use your books. The information is located on the maps on pages XVI-XXVII at the beginning of the book.

25 Hacer Haora answers 1. North America 2. Guatemala, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, and Panama. 3. Cuba, Dominican Republic, Puerto Rico 4. Panama 5. Spain

26 Hacer Haora: What are different ways you could answer to ¿Cómo estás? Choose the correct responses. bien mal muy bien fantástico horribl e fatal maravilloso

27 Spanish Words Spelling 1. Lápiz 2. Regla 3. Boligrafo 4. Carpeta 5. Silla 6. Escritorio 7. Papel 8. Papelera

28 Hacer Haora What does peace mean to you? Name symbols that represent peace. Write 6-7 sentences.

29 Definite articles What do they do? They tell you quantity and gender of things. In Spanish words are identified by gender and number. What are they? SingularPlural El (Masculine)Los La(feminine)Las

30 Lets practice What definite article would we use for the following words? Remember to look at gender and number. 1. Joya 2. Muñeca 3. Juego 4. Libros 5. Estudiantes

31 cuaderno lápiz hoja de papel libro pupitre carpetas bolígrafo Hacer Haora: Write in the definite article: el/los, la/las

32 HACER AHORA (you may use your book): Viernes 20 de Septiembre del 2013

33 Vocabulario del cuerpo 1. mano 2. brazo 3. cabeza 4. boca 5. pie 6. estómago 7. pierna 8. nariz 9. ojo 1.Hand 2.Arm 3.Head 4.Mouth 5.Foot 6.Stomach 7.Leg 8.Nose 9.Eye

34 Vocabulario del cuerpo cuerpo 11. hombro 12. rodilla 13. cuello 14. dedo 15. lengua 16. cadera 10.body 11.shoulder 12.knee 13.neck 14.finger 15.tongue 16.hip

35 Definite Articles 1) Mean the in English. 2) Comes before a noun 3) indicates gender of a noun 4) 4 types: el or la; los or las 5) el = masculine/singular 6) la = feminine/singular 7) los = masculine/plural 8) las = feminine/singular **usually nouns that end in –a are feminine **nouns that end in –o are masculine

36 Practiquemos 1. ______manzana 2. ______ computadora 3. _______ pizarra 4. ______ italiano 5. ______ bandera 6. ______ pantalla 7. _____ oso 8. _____ calificación

37 Exit slip Answer the following question in a full paragraph (6-7 sentences): Where were you 4-5 years ago and what were you doing? Also, where do you see yourself 4-5 years from now? Be honest!

38 All make-up work is due today!!!!!! If you need to turn in something before the day ends please see me in room 314 no later than 3:30 p.m.

39 Hacer Ahora Template lunes 23 de Septiembre del 2013 martes 24 de Septiembre del 2013 miércoles 25 de Septiembre del 2013 jueves 26 de Septiembre del 2013 viernes 27 de Septiembre del 2013

40 Hacer Ahora: Lunes 23 de Septiembre del 2013 Label the 10 body parts. You may use your books!

41 Partes del cuerpo 1. The knee=La rodilla 2. The waist=La cadera 3. The shoulder=El hombro 4. The neck=El cuello 5. The tongue=La lengua

42 ¿Dónde está? Vs. ¿Dónde están? ¿Dónde está?= Is used when asking about 1 thing (singular) ¿Dónde están?= Is used when asking about more than 1 thing

43 Speaking activity Today you will test a classmate on how well he/she has learned their vocabulary on the parts of the body. Directions: Ask your partner the question ¿Dónde está…? Or ¿Dónde están? If your partner points correctly to the body part, give them a check mark. If they point incorrectly write an x. At the end, tally the checkmarks and write the number correct out of 16. BE HONEST! REMEMBER: Both of you need to complete this task! Buena Suerte!

44 Hacer Ahora When do you use ¿Dónde está? Vs. ¿Dónde están? Translate the following words: 1. La cabeza6. La pierna 2. El pie7. El brazo 3. La boca8. El estómago 4. La mano9. La naríz 5. El dedo10. El ojo

45 Plural Add –s if the word ends with a vowel. Add –es if the word ends with a consonant. This rules applies for all nouns. Practice: 1. La mano 2. El ojo 3. El Pie 4. La canción 5. La estación Extra Credit: Write the plural form of each of the parts of the body!

46 Hacer Ahora: Miércoles 25 de septiembre del Why are benchmarks so important? 2. What percentage of your grade are benchmarks? 3. What are the best ways to prepare for benchmarks?

47 Los números Página 7: Copy the pronunciations for numbers 0-9, and the chart for numbers on your notebooks.

48 Practiquemos

49 Telling Time Tarde= AfternoonMañana= Morning 1:00 p.m.= Es la una de la tarde. 2:00 a.m.= Son las 2:00 de la mañana 5:15= Son las cinco y cuarto 6:30= Son las seis y media 6: 40= Son las siete menos veinte 8:52= Son las ocho cincuenta y dos 4:00= Son las cuatro en punto

50 Hacer Ahora: Jueves 26 de Septiembre ¿Que hora es?

51 Los números Solve the following and write the pronunciation for each number! = = * 2= = = – 9= = – 9= = – 5=

52 Los números Solve the following and write the pronunciation for each number! = veinte + treinta y dos = cincuenta y dos = uno + uno= dos * 2= veinte * dos= cuarenta = veintiuno + dos= veintidos = veinticinco + uno= veintiseis – 9= cincuenta y nueve – nueve= cincuenta = treinta y tres + uno= treinta y cuatro – 9= cuarenta – nueve= cuarenta y nueve = setenta + uno= setenta y uno – 5= veintisiete – cinco= veintidos

53 Hacer Ahora: Viernes 27 de Septiembre del 2013 Please write the answers in Spanish! 1. What is the pronunciation for these numbers? Write the pronunciation for numbers HINT: veinti_________ 2 nd number

54 Los números apuntes 0-20Individual spelling 21-29Veinti__________ 2 nd number 30Treinta/ treinta y __________ 2 nd number 40Cuarenta/ cuarenta y _________ 2 nd number 50Cincuenta/ cincuenta y ________ 2 nd number 60sesenta/ sesenta y _________ 2 nd number 70Setenta/ setenta y ________ 2 nd number 80Ochenta/ ochenta y _________ 2 nd number 90Noventa/ noventa y ____________ 2 nd number 100cien

55 Práctica de los números Listen carefully

56 Los números Listening to numbers

57 Telling time Page 8 Activity 11 Q: ¿Qué hora es?= What time is it? A: Son las diez. When do you use the verb es/son?

58 Place the correct definite article in front of the following words. Remember definite articles are el, la, los, and las. 1. _______ monstruo 2. _______ carpetas 3. _______ mesa 4. _______ mano 5. _______ bolígrafos 6. ______libro 7. ______verdura 8. ______ gato 9. ______ tiendas 10. _____ supermercados

59 Exit slip 6-7 sentences


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