La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hoy es lunes, el 14 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat the fruit. 3. Sometimes, we like to drink sodas (soft.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hoy es lunes, el 14 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat the fruit. 3. Sometimes, we like to drink sodas (soft."— Transcripción de la presentación:

1 Hoy es lunes, el 14 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat the fruit. 3. Sometimes, we like to drink sodas (soft drinks). 4. You eat lunch in the cafeteria. 5. She has PE class in the gym. 6. You all work in the office. P. 43 and 44 in your workbooks is due on Wednesday!

2 comprar = to buy descansar = to rest tomar = to drink/eat, to take terminar = to finish vistar = to visit

3 “ir” = to go Yo voy = I goNosotros vamos = We go Tú vas = You goVosotros vais = Ya’ll go Él va = He goesEllos van = They go Ella va = She goesEllas van = They (girls) go Usted va = You goUstedes van = You all go

4 When you want to ask where someone is going use “adónde” ¿Adónde va Ricardo? = (To) where is Ricardo going? When you want to ask where someone/something is use “dónde” ¿Dónde está Ricardo? = Where is Ricardo?

5 p. 130 #6 Complete la conversación entre Ricardo y Isabel con la forma correcta de ir.

6 p. 131 #7 Trabajan en los grupos y hablan del horario de Isabel. “El” vs. “Los” con los días

7 Hoy es martes, el 15 de marzo. ESPONJA: Escriban la forma correcta de “ir” para decir qué hacen las personas. 1. Roberto y su hermana _________ al centro comercial. 2. Yo _________ a la casa de Miguel este fin de semana. 3. De vez en cuando, vosotros _________ a la biblioteca. 4. Tú _________ a estudiar para el examen. 5. Daniel y yo _________ a mirar los Simpson esta noche. 6. ¿Adónde _________ Raquel? PLEASE GRAB A BOOK FROM THE SHELF! 5 th period—let’s talk about your projects!

8 p. 131 #8 Pregúntenles a cinco estudiantes adónde van para hacer estas actividades.

9 ¿Qué hora es? = What time is it? Son las + # = When you want to give the time for every hour except 1 o’clock 3:00 = Son las tres. 11:00 = Son las once. Es la una = It’s one o’clock 1:00 = Es la una cuarto = quarter of an hour media = half an hour

10 Use “y + minutes” for the number of minutes after the hour (before :30). 12:00 = Son las doce. 12:10 = Son las doce y diez. 12:15 = Son las doce y cuarto. 12:30 = Son las doce y media. Use “menos + minutes” for the number of minutes before the hour (after :30) Round to the next hour and then subtract the minutes until the next hour 1:00 = Es la una. 12:50 = Es la una menos diez. 12:45 = Es la una menos cuarto.

11 el mediodía = noon la medianoche = midnight el reloj = clock A las _______ de la mañana = at ____ in the morning A las _______ de la tarde = at ____ in the afternoon A las _______ de la noche = at ____ at night por la mañana = during the morning por la tarde = during the afternoon USED FOR GENERAL TIME PERIODS por la noche = during the night

12 When you want to ask/explain when something will happen use: ¿A qué hora + verb + event? ¿A qué hora es la clase? (What time is the class?) A las + hour (For one o’clock, use “A la”) A las doce y media. (12:30) A la una y media. (1:30)

13 Hoy es miércoles, el 16 de marzo. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. Sometimes, we go to music class. 2. She goes to the cafeteria in order to eat lunch. 3. I buy a book for English. 4. They go to the library in order to rest. (hint: in order to = one word (like “for to rest”) 5. You go to science class every day. 6. You all finish your homework during lunch. Practice session tomorrow? Let’s check in about project sign ups, due dates and research!

14 p. 43 y 44 en los workbooks

15 p. 45 en los workbooks Due: viernes

16 4th, 5th: el mediodía = noon la medianoche = midnight el reloj = clock A las _______ de la mañana = at ____ in the morning A las _______ de la tarde = at ____ in the afternoon A las _______ de la noche = at ____ at night por la mañana = during the morning por la tarde = during the afternoon USED FOR GENERAL TIME PERIODS por la noche = during the night

17 5th, 6th: When you want to ask/explain when something will happen use: ¿A qué hora + verb + event? ¿A qué hora es la clase? (What time is the class?) A las + hour (For one o’clock, use “A la”) A las doce y media. (12:30) A la una y media. (1:30)

18 p. 132, #9 en grupos

19 Hoy es jueves, el 17 de marzo. ESPONJA: ¿Cómo se dice?: 1. It’s 12:30 in the afternoon. 2. At 3:21, I have class. 3. It’s 11:45. 4. It’s 5:15 in the morning. 5. We have a break at 1:13. 6. It’s 7:54 at night. Practice session after school today! Sixth period, let’s talk about the dance tomorrow!

20 p. 132, #9 en grupos

21 p. 133 #11 Use your new knowledge of vocabulary to explain your schedule!

22 Estar = “to be” (used to explain location) yo estoy = I amnosotros estamos = we are tú estás = you arevosotros estáis = y’all are él está = he isellos están = they are ella está = she isellas están = they (girls) are usted está = you (formal) areustedes están = you all (f) are Estar is used differently than ser. You can consider estar to be used for “temporary” states (emotions, locations, etc.) whereas ser is often connected to more “permanent” states (origin, character traits, etc.).

23

24 FRANCO

25

26 Srta. T

27

28 p. 134 #12

29 Practice Practice Use estar to write sentences that explain where people are : 1. yo 2. tú 3. él 4. ella 5. usted 6. nosotros 7. vosotros 8. ellos 9. ellas 10. ustedes a. la cafetería b. el gimnasio c. la casa d. la oficina e. la clase f. la biblioteca g. el auditorio

30 Hoy es viernes, el 18 de marzo. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. El lunes a las dos, tengo que visitar a mi doctor. 2. Los martes y miércoles, tenemos la clase de educación física. 3. El viernes, Martina tiene que ir a su casa. 4. El sábado, voy al gimnasio a las once. 5. Los domingos, tienes que descansar. 6. Todos los días, los estudiantes van a escuela a las siete de la mañana. Practice session on Tuesday! Sign up!

31 p. 45 en los workbooks

32 p. 46 en los workbooks Due: martes

33 p. 135 To create a simple question, take a statement like: Isabel va a la escuela. Isabel goes to the school. And switch the position of the subject and verb: ¿Va Isabel a la escuela? (Don’t forget your intonation!) Does Isabel go to the school? You can also use an interrogative (or question) word: ¿Adónde va Isabel? Where does Isabel go?

34 p. 135, Here are some more interrogative words: Interrogative WordDefinitionExample CómoHow¿Cómo está Ricardo? Cuál(es)Which/What¿Cuál es el libro? CuándoWhen¿Cuándo estudia Ricardo? Cuánto(s)/Cuánta(s)How many¿Cuántos años tienes? Por quéWhy¿Por qué va Ricardo a casa? QuéWhat¿Qué hora es? Quién(es)Who¿Quiénes hablan con el profesor? DóndeWhere (location)¿Dónde está Ricardo? AdóndeWhere (direction)¿Adónde va Ricardo?

35 ¿Cuál? and ¿Qué? Sometimes these two words are followed by words other than verbs. ¿Qué? can be followed by a noun, but ¿cuál? cannot. Use ¿cuál? for one item and ¿cuáles? for more than one (same with quién and quiénes).


Descargar ppt "Hoy es lunes, el 14 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat the fruit. 3. Sometimes, we like to drink sodas (soft."

Presentaciones similares


Anuncios Google