La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA. Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA. Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa."— Transcripción de la presentación:

1 Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA

2 Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa da ikasle guztientzat itxaropen handiak eta kalitate- maila altuko eskaintza izatea ++ Gaur egungo gizartean elkarrizketa ikaskuntzaren giltzarria da :: Irakasleak berak bakarrik ezin du -- Testuinguru guztien arteko jarraipena egoteak … Ikasle batzuek jarduera jakin batzuk gauzatu ahal izateko ikastetxeak orduz kanpoko laguntza antolatzea behar dute.. ABIABURUAK

3 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA 2010. LABURPEN EXEKUTIBOA 3. Ikastetxeek ikasleen maila sozio-ekonomiko eta kulturalaren ezaugarriak gainditzea lor dezakete. Grafikoan argi ikusten da ISEK maila bereko ikastetxe batzuek oso emaitza ezberdinak lortu dituztela, eta puntuazio aldea 80 puntutara hel daitekeela kasu batzuetan. Horrek adierazten du ikastetxearen irakaslana eta antolamendua giltzarria dela ikasleen ISEK mailak ikastetxearekiko izan ditzakeen mugak gainditzeko ala ez gainditzeko. Gainera, hori ISEK maila guztietan gertatzen da: ikastetxea edonolakoa izanik ere, bere esku-hartzeak onerako ala okerrerako eragina izan dezake..

4 Nortzuk ez dira guztiontzat planteatzen ditugun helburuak lortzen ari? Ekitatea Aniztasuna = Desberdintasuna

5 Kalitate baxua Ekitatea altua Kalitate baxua ekitate baxua Finlandia Hong Kon Canada Corea  Nueva Zelanda  Paises Bajos  Eslovenia, Alemania  EEUU, Francia  Portugal PISA 2006, Ciencias Ciencias OCDE Kalitate altua ekitatea Kalitate altua Ekitate baxua  Dinamarca, Noruega  España

6

7 Ikasleek egin behar dituzten lanak elkarrizketaren bitartez gauzatu Ikasgelan bakarka egiten diren lanak edo etxerako lan bezala egiten direnak Ariketak, problemak, testuak binaka edo hirunaka irakurri eta komentatu … Talde lan bezala antolatu

8 Schleicher

9 JARDUNBIDE METODOLOGIKOAK  BI IRAKASLE GELAN  IRAKURKETA DIALOGIKOA  TALDE ELKARRERAGILEAK

10 BI IRAKASLE GELAN

11 2 - IRAKASLEEN ANTOLAKETA  Arloko irakaslea eta laguntzeko irakasle bat  Bi irakasle arlo berekoak  Arloko irakasle bat eta espezialista bat

12 Arloko irakasle bat eta laguntzeko beste irakasle bat Irakasle bien rolak oso argi daude eta oso koordinazio gutxi eskatzen du Irakasle laguntzailea:  Irakasle arduradunari taldeari buruzko informazio baliogarria ematen dio  Talde handian azalpenak ondo jarraitzen ez dituzten ikasleei laguntzen die  Gatazkak gertatzen direnean inplikatutik dauden ikasleekin egon daiteke eskola jarraitzen duen bitartean  Komunikaziorako bide egokia izan daiteke

13 Arlo bereko bi irakaslek ikastaldea partekatzen dute  Arlo ezberdinen arteko jarduerak planteatu daitezke  Azalpenak emateko era ezberdinak  Aukera metodologiko ezberdinak planteatu daitezke Eskatzen du:  Irakasleen arteko harreman onak  Bien ordutegia bateratu  Lanen banaketa oso zehatza eta planfikazio bateratua

14 Arloko irakasle bat eta irakasle espezializatua Eragin onuragarriak :  Espezialista horiek ikasgelan egiten duten lanaren etekina Ikasle guztientzat da  Arloko irakaslearen lana erraztu egiten da eta irakasle laguntzailearen esparruko lanaren berezitasunak ikaste ditu  Integrazioa errazten du eta ikasleen arteko harremanak hobetzen dira  Irakasleen arteko lan kolaboratiboa bultzatzen du  Ez da koordinazio asko egin behar Maila anitzeko jarduerak diseinatzea eskatzen du ikasteko premia bereziak dituzten ikasleen parte hartzea errazteko HPB duten ikasleen jarraipenaren antolaketa eta espezialistaren betebeharrak finkatu behar

15 LABURBILDUZ: Beharrezkoa izango da beti:  Irakasle bakoitzaren papera definitzea  Hartu emanak bultzatzeko estrategiak erabaki  Gelan lan egiteko modua adostu  Taldeak antolatu  Behar bereziak dituzten ikasleekin, etorkinekin eskuartzea planifikatu

16 Berdinen arteko elkarrizketa bultzatu Gelako antolaketa (ikasle kopurua,denbora jarduera motak…)  Binaka edo hirunaka  Lau talde jarduera bat  Hiru talde bi jarduera  Lau talde bi jarduera

17 1 Irakaslea 1 Jarduera B Taldea Saioaren bigarren zatia Saioaren lehen erdia Bakarrik 1 jarduera C Taldea 2 Irakaslea 2 Jarduera B Taldea 2 Irakaslea 2 Jarduera C Taldea   HIRU TALDE BI JARDUERA 1 Irakaslea 1 jarduera A Taldea Bakarrik 2 Jarduera A Taldea

18 1 IRAKASLEA A TALDEA 1 JARDUERA D TALDEA 2 JARDUERA 2 IRAKASLEA C TALDEA 1 JARDUERA B TALDEA 2 JARDUERA Saioaren bigarren erdia LAU TALDE BI JARDUERA

19 Ikasleen arteko eragin trukeak bultzatzeko aukera gehiago Laguntza eredua anitzagoa, estrategia gehiago erabiltzeko aukera Ikastaldean jarrera pasiboa duten ikasleen parte hartzea errazten du Irakasleei arreta lanean jartzen laguntzen du ERAGIN ONURAGARRIAK Gelan gertatzen dena ezagutzeko aukera gehiago

20 IRAKURKETA DIALOGIKOA INTERACCIONES como clave del aprendizaje Mª José Alonso Marta Soler

21 ¿ Por qu é decimos “ dial ó gica ” ? miramos m á s all á de las interacciones entre la persona lectora (individual) y el texto nos interesan las interacciones o di á logos entre lectoras y lectores y otras personas en relaci ó n a un texto

22 MeadVygotsky Elkarreraginak : ikaste prozesuaren gakoa Bruner WellsCumminsChomsky Freire

23 Lenguaje, poder y pedagogía J. Cummins “ La lectura abundante es crucial para el desarrollo académico ya que el lenguaje académico se encuentra sobre todo en el texto escrito… Las oportunidades de aprendizaje en colaboración y de la conversación sobre el texto son también extremadamente importantes para ayudar a los alumnos a interiorizar y comprender de manera más completa el lenguaje académico”

24 El nuevo plan de estudios nacional hace más hincapié en habilidades relacionadas con pensar de forma crítica y creativa a través de la lectura y la escritura. La evaluación de la lectura se centra más en la capacidad de pensar. El sistema de ingreso en la universidad se modificó. Se introdujeron pruebas que evalúan tanto las habilidades de escritura como la capacidad de pensar de forma lógica. Mee-Kyeong Lee Investigadora Korea Institute of Curriculum & Evaluation (KICE ¿Por qué está mejorando el rendimiento en Lectura? Resultados de PISA y el sistema educativo en Corea

25 TALDE ELKARRERAGILEAK IKAS KOMUNITATEAK

26 Berdintasunezko elkarrizketa Kultur Adimena Dimentsio Instrumentala Elkartasuna IKASKUNTZA DIALOGIKOA

27  Ahal den eta elkarreginik gehien gela barruan bultzatzea: Elkarri lagundu Besteei lagundu eta besteengandik Laguntza jaso  Gelako aniztasunak eskeintzen dituen esperientziak eta kultur aberastasunak erabiltzea  Gehiago ikastea eta Guztiek ikastea Ikaskuntza dialogikoa Ikaskuntza Dialogikoa

28 Talde elkarreragileen ezaugarriak  Talde heterogeneoak  Talde bakoitzean heldu batek dinamizatuko du ikasleen lana  Talde-kopurua bezainbeste jarduera egiteko antolatzen dira  Jarduera batetik beste batera pasatzen dira taldeak

29  Jarduerak diseinatzen ditu,  Helduen koordinazioaz arduratzen da  Saioa dinamizatuko du : taldeak antolatu, denborak koordinatu, helduen lana dinamizatu  Zalantzak argituko ditu Gelako irakasleak

30  Jardueren aspektu ezberdinak  Eginkizunak edo ariketak aukeratu  Eginkizunak zelan antolatu  Eginkizuna burutzeko jarraibideak  Gelako aniztasuna  Ikasle Guztiek ikasteko  Ikasle Guztiek parte hartzeko Jarduerak eta saioa diseinatzeko kontuan hartuko du

31 GRUPOS INTERACTIVOS Bolondrezko laguntzaileak, praktiketan dauden ikasleak, batxilergoko ikasleak, kale hezitzaileak, beste arloko irakasleak, PT, PRL … Taldeen dinamizatzaileak: bolondresak

32 Familia eta gizarteko agenteen parte hartzeak era eta estrategia aniztasun handiagoa erabiltzeko aukera ematen du. Heziketa eta esperientzia ezberdineko pertsonak direla eta, irakasleek egiten ez dituen ekarpenak egiten dituzte. Ikasleriaren motibazioa gehitzen da. Elkartasun, gogo eta ilusio plusa dakar. Ikasleriarengan itxaropen handiak dituzte. Partizipazioak sistematikoa izan behar du eta konpromisoa suposatzen du. Ikastetxe eta familien arteko harremanak sustatzen ditu.   Bolondresen ekarpenak

33 Jarduera/ Gune 1 MATERIAREN EGOERAK landuko dira. Ikasle bakoitzak aurrean izango du fitxa bat 3 ariketekin. Ikasleek ariketak irakurriko dituzte ozenki eta denen artean erantzun zuzena adostuko dute. Erantzuna beti justifikatuko dute, nahiz eta ariketan esplizituki ez agertu. Behin adostuta, ikasle bakoitzak bere orrian idatziko ditu erantzunak. Moderatzaileak erantzunen zergatiak eskatuko ditu azalpenak ahalik eta desberdinak izan daitezen bultzatuz. Honela ikasle guztiek ulertzeko eta ikasteko aukera gehiago izango dute. Guztiek ulertzen duten ala ez erreparatuko du eta estrategia ezberdinak erabiliko ditu guztien partaidetza bermatzeko. Idazteko momentuan dinamizatzailea adi ibiliko da ondo ez dakitenenei edo motel dabiltzanei beharreko laguntzak eskeintzeko Ordubeteko saioa proposatzen da. Lau talde heterogeneoak antolatuko dira gelako gune ezberdinetan eta talde bakoitzean jarduera ezberdinak burutuko dituzte. 12 minutu inguru edukiko dute gune bakoitzean eta bertan pertsona heldu bat egongo da saio osoan zehar gune horretako lana dinamizatzen. Ikasle guztiak gune guztietatik pasatuko dira. TALDE ELKARRERAGILEAK: DBH 1, NNZZ

34 1- Osa itzazue beheko esaldiak eta ondoren (ahoz) irudian agertzen diren materialak sailkatu zein egoeran dauden kontuan hartuz. Materia hiru egoeratan agertzen da: egoera.........., egoera............... eta egoera.............. DBH 1 NNZZ 1. GUNEA : Materiaren egoerak

35 2-Sailka itzazue ondorego ezaugarriak materiaren hiru egoeretako zeini dagokien taula betez : Bolumen iraunkorra- forma iraunkorra- forma aldakorra- atomoak eta molekulek espazio osoa betetzen dute- bolumen aldakorra- jariakorrak dira- gogortasuna- zailtasuna- biskositatea- atomo eta molekulak oso kohesionaturik- konprimigarritasuna- beren molekulen kokapen finkoak betetzen dituzte espazioan- hedagarritasuna. 3- Substantzia bati beroa emanez gero zein egoeratik zein egoerara pasatu daiteke. Eta hoztuz gero?

36 Jarduera / Gune 1 Gelako aniztasuna kontutan hartuta  Guztien partaidetza bultzatzeko estrategia bat izan daiteke erantzunak txandaka esatea (adibidez bigarren ariketan), baina kasu honetan ere, bakarrik idatziko dituzte guztiak ados jartzen direnean.  Dinamizatzailea adi egongo da zailtasun gehiago dituzten ikasleen parte hartzea errazteko. Adibidez, lehenengo eta bigarren ariketetan, ikasle batzuk gai izan daitezke parte hartzeko ikaskideen azalpenak entzun ondoren eta beste batzuen kasuan, erantzuna irudian seinalatzearekin nahikoa izan daiteke.  Lehenengo ariketan irudiaren kopia kolorez izatea edo tamaina handikoa baliagarria izan daiteke zenbait ikasleentzako  Bigarren ariketan, beharrizanak ikusi ondoren, agian ikasle batzuei bakarrik adibide batzuk idaztea eskatu ahal zaie.

37 2010-11 Ikasturtea

38 ZALLA BHI PROIEKTUAK 2010-11 ΞΞ ESKOLA ERREFORTZU ETA LAGUNTZA PROGRAMA:  HBSP (PREE)  AC INTEGRATUA  PROA LAGUNTZA ETA ERREFORTZUA  Hizkuntza Normalkuntza  IKT  Bizikidetza  Agenda 21  Osasun proiektua

39 ESKOLA INKLUSIBORANTZ  PIEE Integratua  Talde heterogeneoak (ROF)  Bikoizketa heterogeneoak (mate, euskera)  Tutoretza pertsonalizatuak  Literatur tertuliak (arlo ezberdinetan)  Eskola laguntza (Mankomunitateak antolatuta)  Jantoki orduan liburutegia  Talde elkarreragileak: saioa batzuk

40 IKASTURTEKO ERABAKIAK PREBISIOEN ANALISIA  Ikasle berriak  1 mailako Errepikapenak  3 mailan galtzen diren ikasleak  DCrako proposamenak BATZORDE PEDAGOGIKOA DC integratua antolatu Neurriak orokortu DBH osora Lagundu dezaketen proiektuak eskatu

41 ESKOLA ERREFORTZU ETA LAGUNTZA PROGRAMA Ikerketa guztiek azaltzen duten hiru eremuetan proposatzen du esku hartzea : Ik astetxea bera, haren antolaketan, funtzionamenduan, ikasle guztien hezkuntza-premiei erantzuteko Familiak, batez ere harremanei, ikastetxean parte hartzeari eta hezkuntza prozesuan inplikatzeari dagokionez. Ikastetxearen ingurua, hezkuntzaren alorreko eskolaz kanpoko eskaintzak gehituz.

42 ZUZENDARITZA  Ordutegiak antolatu ikasgelan bi edo hiru rakasle batera lan egin ahal dezaten  Ikasgelan batera lan egiten duten irakasleen koordinazioa erraztu  Ikastetxean abian daude proiektuak eraginkortasunez kudeatu: PREE, PROA, DC … ANTOLAKETA ASPEKTUAK

43 ERREKURTSOAK ANTOLATZEKO ERIZPIDEAK Ikasle guztien emaitzak hobetzeko duen gaitasunari erreparatuz : Laguntzak talde guztietan elkarreraginak bultzatzeko: elkarri laguntzeko elkarreraginak  Hobekuntza Plana: mate, euskara  Ikerketen aholkuak: Irakurketa, eskolaz kanpoko laguntzak  Tutoretza pertsonalizatuak: ALTN. orduetan  Irakasleen rolak : titularra, laguntzailea..

44 ESKOLA ERREFORTZU ETA LAGUNTZA PROGRAMA BI IRAKASLE GELAN TALDE ELKARRERAGILEAK TUTORETZA PERTSONALIZATUAK ESKOLA ORDUTEGIZ KANPOKO LAGUNTZA IRAKASLEEN FORMAZIOA LITERATUR TERTULIA DIALOGIKOAK……

45 LAGUNTZAK Talde elkarreragilea k 2 irakasle gelan BIKOIZKETA HETROG. TUPER 52 ikasle PROA LAGUNTZA 55 ikasle 1 MAILA MATE NNZZ INGELESAMATE EUSKERA 2 IRAKASLE 10 IKASLE 2 MAILA MATE EUSKERA NNZZEUSKERA3 IRAKASLE 21 3 MAILA MATE EUSKERA NNZZEUSKERA12 INGELESA GAZTELERA GIZARTE TEKNO 4 MAILA MATE 12

46 Formakuntza – koordinazioa Formakuntza:  Bi irakasle gelan  Talde elkarreragileak ; Behar izan bereziak eta TTEE  Irakurketa dialogikoa Koordinazioa:  Aniztasun taldea: ebaluazioa  Tutoretza pertsonalizatuak  Dislexia, TDH  Proa laguntza Formakuntza


Descargar ppt "Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA. Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa."

Presentaciones similares


Anuncios Google