Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCatalina Martin Barbero Modificado hace 8 años
1
Warm up Write 3-5 sentences (in English) about the best/most interesting part of your break. Be specific and school appropriate! (Don’t just say “I got to sleep late.”) Write 3-5 sentences (in English) about the best/most interesting part of your break. Be specific and school appropriate! (Don’t just say “I got to sleep late.”)
2
Warm up #3 Answer the following questions: Answer the following questions: What is an infinitive? What is an infinitive? What are the three endings that an infinitive can have in Spanish? What are the three endings that an infinitive can have in Spanish?
3
Warm up #1 Give the Spanish for the following: Give the Spanish for the following: Every day Every day Never Never Right now! Right now! Soon Soon Rarely Rarely
4
Warm up #2 Give the English for the following: Give the English for the following: Tener que Tener que Pasar Pasar A veces A veces El teclado El teclado El cuaderno El cuaderno La biblioteca La biblioteca
5
UNIDAD 2 ETAPA 1 WARM – UPS, VOCABULARY, AND GRAMMAR
6
DESCRIBING THINGS AT SCHOOL la clase – class, classroom la clase – class, classroom la escuela – school la escuela – school el examen – test el examen – test
7
la lección – lesson la lección – lesson la prueba – quiz la prueba – quiz la tarea – homework la tarea – homework
8
School Subjects el arte – art el arte – art las ciencias – science las ciencias – science la computación – computer science la computación – computer science
9
el español – Spanish el español – Spanish la educación física – physical education la educación física – physical education la historia – history la historia – history
10
los estudios sociales – social studies los estudios sociales – social studies el inglés – English el inglés – English la literatura – literature la literatura – literature
11
las matemáticas – mathematics las matemáticas – mathematics la materia – subject la materia – subject la música – music la música – music
12
Classroom Activities enseñar – to teach enseñar – to teach escuchar – to listen (to) escuchar – to listen (to) estudiar – to study estudiar – to study hablar – to talk, to speak hablar – to talk, to speak
13
mirar – to watch, to look at mirar – to watch, to look at preparar – to prepare preparar – to prepare sacar una buena nota – to get a good grade sacar una buena nota – to get a good grade
14
Warm up #2 Give the Spanish word that each picture represents: Give the Spanish word that each picture represents:
15
DESCRIBING CLASS OBJECTS el borrador – eraser el borrador – eraser la calculadora – calculator la calculadora – calculator el cuaderno – notebook el cuaderno – notebook
16
el diccionario – dictionary el diccionario – dictionary el escritorio – desk el escritorio – desk el lapiz – pencil el lapiz – pencil
17
el libro – book el libro – book la mochila – backpack la mochila – backpack el papel – paper el papel – paper
18
el pizarrón – chalkboard el pizarrón – chalkboard la pluma – pen la pluma – pen la tiza – chalk la tiza – chalk
19
Actions ayudar (a) – to help ayudar (a) – to help buscar – to look for, to search buscar – to look for, to search contestar – to answer contestar – to answer entrar (a, en) – to enter entrar (a, en) – to enter esperar – to wait for, to expect esperar – to wait for, to expect
20
llegar – to arrive llegar – to arrive llevar – to wear, to carry llevar – to wear, to carry necesitar – to need necesitar – to need pasar – to happen, to pass, to pass by pasar – to happen, to pass, to pass by usar – to use usar – to use
21
At the computer la computadora – computer la computadora – computer la impresora – printer la impresora – printer la pantalla – screen la pantalla – screen el ratón – mouse el ratón – mouse el teclado – keyboard el teclado – keyboard
22
Places El auditorio auditorium El auditorio auditorium La bibliotecalibrary La bibliotecalibrary La cafeteriacafeteria, coffee shop La cafeteriacafeteria, coffee shop El gimnasiogymnasium El gimnasiogymnasium La oficinaoffice La oficinaoffice
23
SAYING HOW OFTEN A veces – sometimes A veces – sometimes de vez en cuando – once in a while de vez en cuando – once in a while mucho – often (a lot) mucho – often (a lot) nunca – never nunca – never poco – a little poco – a little rara vez – rarely rara vez – rarely siempre – always siempre – always todos los días – every day todos los días – every day
24
Warm up #3 Give the English for the following words: Give the English for the following words: Ciencias Ciencias Pizarron Pizarron Borrador Borrador Mochila Mochila Llegar Llegar Ayudar Ayudar
25
DISCUSSING OBLIGATIONS hay que – one has to, one must hay que – one has to, one must tener que – to have to tener que – to have to
26
OTHER WORDS AND PHRASES ¡Ahora mismo! – Right now! ¡Ahora mismo! – Right now! con razón – That’s why con razón – That’s why difícil – difficult, hard difícil – difficult, hard fácil – easy fácil – easy mismo (a) – same mismo (a) – same pronto – soon pronto – soon la razón – reason la razón – reason tarde –late tarde –late
27
Match each word in the first column with the word in the second column that you associate with it: 1. la calculadora 1. la calculadora 2. el espa ñ ol 2. el espa ñ ol 3. el pizarron 3. el pizarron 4. la computadora 4. la computadora 5. el papel 5. el papel A. el lapiz A. el lapiz B. la impresora B. la impresora C. las matematicas C. las matematicas D. la tiza D. la tiza E. el diccionario E. el diccionario
28
Write the name of the subject in which you would need each list of materials. In some cases there may be several possible answers. 1. pluma, cuaderno, diccionario, libro 1. pluma, cuaderno, diccionario, libro 2. calculadora, cuaderno, lapiz 2. calculadora, cuaderno, lapiz 3. impresora, raton, teclado 3. impresora, raton, teclado 4. lapiz, borrador, papel 4. lapiz, borrador, papel
29
Warm - up Conjugate the following words: Conjugate the following words: SerTener SerTener Yo Yo Tu Tu El, Ella, Usted El, Ella, Usted Nosotros Nosotros Ellos, Ellas, Ustedes Ellos, Ellas, Ustedes
30
WARM – UP #1 SPANISH 1 UNIDAD 2 ETAPA 1 SPANISH 1 UNIDAD 2 ETAPA 1 Quick Start Review Quick Start Review *Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: *Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots another friend (C); A and C greet; A introduces C to B; they all say good-bye. Friend A and B are out for a walk; A spots another friend (C); A and C greet; A introduces C to B; they all say good-bye.
31
WARM – UP #2 Quick Start Review Quick Start Review *Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: tengo, tienes, tiene, tenemos, tienen *Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: tengo, tienes, tiene, tenemos, tienen 1. Tú ____________ catorce años. 1. Tú ____________ catorce años. 2. Yo ____________ una mochila verde. 2. Yo ____________ una mochila verde. 3. La impresora no _________ papel. 3. La impresora no _________ papel. 4. Nosotros __________ una computadora. 4. Nosotros __________ una computadora. 5. Ana y Luisa ___________ un perro. 5. Ana y Luisa ___________ un perro.
32
Warm – up #3 Give the meaning to the following words. Give the meaning to the following words. 1. Tarea 2. Prueba 3. Examen 4. Las ciencias 5. Los estudios sociales
33
Warm up #4 Give the meaning to the following words: Give the meaning to the following words: 1. Backpack7. computer 2. Tiza8. keyboard 3. Printer9. dictionary 4. Libro*10. apuntes 5. Lapiz 6. Pluma
34
Warm – up 5 Write down the correct meaning for the following words. 1. Pantalla7. Ahora mismo 2. Raton8. mismo 3. Pizarron 9. pronto 4. Papel10. tarde 5. Calculadora 6. borrador
35
Warm – up 6 Give the correct meaning for the following words. Give the correct meaning for the following words. 1. Dificil7. mucho 2. Facil8. todos los dias 3. La razon9. hay que 4. Siempre10. tener que 5. Poco11. a veces 6. Nunca12. rare vez
36
Warm up #6 Write the meaning to the following verbs and conjugate them. Write the meaning to the following verbs and conjugate them. 1. Tener 2. Ser what do you think these might conjugate into? what do you think these might conjugate into? Bailar comer escribir
37
Warm up What are the five endings learned for –Ar verbs: What are the five endings learned for –Ar verbs: Conjugate the following words: Conjugate the following words: HablarPatinarEscuchar HablarPatinarEscuchar
38
GRAMATICA: SAYING WHAT YOU DO: PRESENT OF –AR VERBS GRAMATICA: SAYING WHAT YOU DO: PRESENT OF –AR VERBS *To talk about things you do, you use the present tense. To form the present tense of a regular verb that ends in –ar. *To talk about things you do, you use the present tense. To form the present tense of a regular verb that ends in –ar. Drop the –ar and add the appropriate ending. Drop the –ar and add the appropriate ending. Estudiar – o, as, a, amos, and an Estudiar – o, as, a, amos, and an
39
The verb estudiar means to study. The verb estudiar means to study. Yo estudio Yo estudio Tú estudias Tú estudias Usted, el, ella estudia Usted, el, ella estudia Nosotros (as) estudiamos Nosotros (as) estudiamos Ustedes,ellos,ellas estudian Ustedes,ellos,ellas estudian For example: For example: Isabel’s mother says: ¿Estudias todo el tiempo? Isabel’s mother says: ¿Estudias todo el tiempo?
40
Do you study all the time? Do you study all the time? The verb ayudar means to help. The verb ayudar means to help. Yo ayudo Yo ayudo Tú ayudas Tú ayudas Usted, el, ella ayuda Usted, el, ella ayuda Nosotros (as) ayudamos Nosotros (as) ayudamos Ustedes,ellos,ellas ayudan Ustedes,ellos,ellas ayudan For example: Isabel’s mother says: ¿Me ayudas porfavor? For example: Isabel’s mother says: ¿Me ayudas porfavor? Can you help me please? Can you help me please?
41
*Note that on activity 8, you will notice that the personal “a” appears with ayudar, escuchar, and esperar. In Spanish, the word “a” precedes the direct object of a sentence when the direct object is a person. *Note that on activity 8, you will notice that the personal “a” appears with ayudar, escuchar, and esperar. In Spanish, the word “a” precedes the direct object of a sentence when the direct object is a person. Do activities: 7, 8, y 9 Do activities: 7, 8, y 9
42
Warm –up List the correct endings that you learned yesterday that go with your Ar verbs. List the correct endings that you learned yesterday that go with your Ar verbs. 1. ____4. _____ 2. ____ 3. ____ 5. _____
43
ACTIVITY #8 Complete the following with the correct conjugation of the verbs. Isabel ________ (buscar) su libro. Isabel ________ (buscar) su libro. 2. Las muchachas _______ (esperar) a Ricardo. 3. Su amigo ________ (usar) una computadora. 4. La profesora Diaz _________ (enseñar) historia. 5. Los estudiantes _______ (sacar) malas notas. 6. La muchacha _______ (mirar) el libro. 7. El profesor Romero _______ (ayudar) a Luis. 8. Su amiga _______ (necesitar) un cuaderno.
44
ACTIVITY #9 Complete the following with the correct conjugation of the verb “estudiar”. 1. Yo _______ (estudiar) el español. 2. Mis amigos ________ (estudiar) matematicas. 3. Nosotros _______ (estudiar) el inglés. 4. Federico _______ (estudiar) ciencias. 5. Tú ______ (estudiar) historia. 6. Juana y Miguel _______ (estudiar) arte. 7. Ella _________ (estudiar) musica.
45
8. Lorenzo y yo _______ (estudiar) en la biblioteca. 9. Ellas _______ (estudiar) computacion. 10. Ustedes ________ (estudiar) literatura. 11. Él _______ (estudiar) educacion fisica. 12. Yo _______ (estudiar) el examen. 13. Nosotras _______ (estudiar) la prueba. 14. Alexandra _______ (estudiar) en la clase. 15. Maria y tú _______ (estudiar) la leccion de mañana.
46
Actividad 10 1. Tomas no ________ (estudiar) por las noches. 1. Tomas no ________ (estudiar) por las noches. 2. Marcus and Ashley ________ (ayudar) a sus padres. 2. Marcus and Ashley ________ (ayudar) a sus padres. 3. Yo _______ (necesitar) un lapiz. 3. Yo _______ (necesitar) un lapiz. 4. Ellos ______ (tener) un examen mañana. 4. Ellos ______ (tener) un examen mañana. 5. Brooke y yo _______ (hablar) mucho en la clase. 5. Brooke y yo _______ (hablar) mucho en la clase. 6. Ella no ______ (escuchar) a la maestra. 6. Ella no ______ (escuchar) a la maestra.
47
7. La maestra ________ (enseñar) ciencias naturales. 7. La maestra ________ (enseñar) ciencias naturales. 8. Yo _______ (esperar) a mis amigos. 8. Yo _______ (esperar) a mis amigos. 9. Los estudiantes ______ (usar) una calculadora en la clase. 9. Los estudiantes ______ (usar) una calculadora en la clase. 10. Tú ________ (ayudar) a tu abuelo. 10. Tú ________ (ayudar) a tu abuelo. 11. Él _______ (buscar) su diccionario. 11. Él _______ (buscar) su diccionario. 12. Maria y Bobby ________ (bailar) en las fiestas. 12. Maria y Bobby ________ (bailar) en las fiestas. 13. Tú _______ (patinar) todos los dias. 13. Tú _______ (patinar) todos los dias.
48
WARM – UP #10 Quick Start Review Quick Start Review *Complete the following conjugations: *Complete the following conjugations: 1. tú_________ (esperar)a tu amiga 1. tú_________ (esperar)a tu amiga 2. nosotros______ (caminar)todos los dias 2. nosotros______ (caminar)todos los dias 3. el profesor ______(llegar)a la clase de español tarde 3. el profesor ______(llegar)a la clase de español tarde 4. yo ______ (cantar) la leccion en español 4. yo ______ (cantar) la leccion en español 5. usted_____ (escuchar) el radio 5. usted_____ (escuchar) el radio
49
GRAMATICA: EXPRESSING FREQUENCY WITH ADVERBS GRAMATICA: EXPRESSING FREQUENCY WITH ADVERBS *To talk about how often someone does something, you use expressions of frequency. Expressions of frequency are adverbs or adverbial phrases. *To talk about how often someone does something, you use expressions of frequency. Expressions of frequency are adverbs or adverbial phrases.
50
FREQUENT WORDS Siempre – always Siempre – always Todos los dias – every day Todos los dias – every day Mucho – often Mucho – often A veces – sometimes A veces – sometimes De vez en cuando – once in a while De vez en cuando – once in a while Poco – a little Poco – a little Rara vez – rarely Rara vez – rarely Nunca - never Nunca - never
51
*Different adverbs are placed in different parts of a sentence. *Different adverbs are placed in different parts of a sentence. *These expressions are usually placed before the verb. *These expressions are usually placed before the verb. Siempre Siempre Isabel siempre llega tarde a la escuela. Isabel siempre llega tarde a la escuela. Rara vez Rara vez Isabel rara vez habla en la clase. Isabel rara vez habla en la clase. Nunca Nunca Isabel nunca usa un diccionario. Isabel nunca usa un diccionario.
52
*These expressions are usually placed after the verb. *These expressions are usually placed after the verb. Mucho Mucho Ricardo estudia mucho. Ricardo estudia mucho. Poco Poco Isabel habla poco en la clase. Isabel habla poco en la clase.
53
*Longer phrases can be placed at the beginning or the end of the sentences: Todos los días Todos los días Todos los días Isabel llega tarde. Todos los días Isabel llega tarde. Isabel llega tarde todos los días. Isabel llega tarde todos los días. A veces A veces A veces Isabel llega tarde. A veces Isabel llega tarde. Isabel llega tarde a veces. Isabel llega tarde a veces. De vez en cuando De vez en cuando De vez en cuando Isabel llega tarde. De vez en cuando Isabel llega tarde. Isabel llega tarde de vez en cuando. Isabel llega tarde de vez en cuando. Do activities: 12, 13, and 14 pages 111 – 112 Do activities: 12, 13, and 14 pages 111 – 112
54
Warm – up #10 (add to it) What do the following words mean? What do the following words mean? 1. tener que: _______________ 1. tener que: _______________ 2. hay que: _________________ 2. hay que: _________________
55
Gramatica: Expressing Obligation with hay que and tener que *To talk about things someone must do, you can use two different phrases that Express obligation. *To talk about things someone must do, you can use two different phrases that Express obligation. *Use the impersonal phrase hay que + infinitive *Use the impersonal phrase hay que + infinitive *If there is no specific subject *If there is no specific subject *For example: Hay que conectar el ratón al teclado. *For example: Hay que conectar el ratón al teclado. You have to (one must) connect the Mouse to the keyboard. You have to (one must) connect the Mouse to the keyboard.
56
*Use a form of tener in the phrase tener que + infinitive *Use a form of tener in the phrase tener que + infinitive *If there is a specific subject *If there is a specific subject *For example: Tengo que sacar una buena nota. (the “yo” is omitted) *For example: Tengo que sacar una buena nota. (the “yo” is omitted) I have to get a good grade. I have to get a good grade. **Hay que never changes in a sentence, but tener que changes depending on who the subject is. **Hay que never changes in a sentence, but tener que changes depending on who the subject is. Do activities: 15, 16, & 18 Do activities: 15, 16, & 18
57
Note for activity 18: Use el and la before titles like professor (a) and señor (a) when talking about someone. Note for activity 18: Use el and la before titles like professor (a) and señor (a) when talking about someone. --¡Tengo que hablar con la profesora Díaz! --¡Tengo que hablar con la profesora Díaz! El señor Martínez es el profesor de ingles. El señor Martínez es el profesor de ingles. Do not use articles when talking to someone. Do not use articles when talking to someone. --No tengo mi tarea, profesora Díaz. --No tengo mi tarea, profesora Díaz. Read pages 116-117 and answer questions 1-5 Read pages 116-117 and answer questions 1-5 Do activities 1-4 on pages 118-119 to Review for Test Do activities 1-4 on pages 118-119 to Review for Test
58
llevar llevar
59
Patinar Patinar
60
Escuchar Escuchar
61
Estudiar Estudiar
62
Ayudar Ayudar
63
Usar Usar
64
Hablar Hablar
65
Contestar Contestar
66
Entrar Entrar
67
llegar llegar
68
Necesitar Necesitar
69
Pasar Pasar
70
Mirar Mirar
71
Preparar Preparar
72
Sacar Sacar
73
Enseñar Enseñar
74
Comprar
75
Cantar
76
Matar Matar
77
buscar
78
Enviar
79
Andar
80
Tomar
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.