La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Spanish Accents Acentos. Knowing how to separate a word into syllables is important for knowing how the letters combine together for correct pronunciation.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Spanish Accents Acentos. Knowing how to separate a word into syllables is important for knowing how the letters combine together for correct pronunciation."— Transcripción de la presentación:

1 Spanish Accents Acentos

2 Knowing how to separate a word into syllables is important for knowing how the letters combine together for correct pronunciation as well as when a word may need an orthographic accent or not. General Syllabification Rules As often as possible, create each syllable with a consonant followed by a vowel. sá-ba-na ga-to ca-sa

3 Only one strong vowel (a, e, o, í, ú) per syllable. These can be combined with a weak vowel (i, u) to create a diphthong. Two weak vowels always form a diphthong. Two strong vowels are always separated. fe-o i-gua-na cre-er Pa-se-o rei-na ciu-dad Ma-e-stra es-tu-dian-te

4 A consonant between two vowels belongs to the syllable with the second vowel. The goal is to end each syllable with a vowel. – ma-no – o-ro – me-sa Two consecutive consonants will generally belong to separate syllables. – cuan-do – al-can-zar – cos-ta

5 Certain consonant groups are not divided: bl, br, ch, cl, cr, dr, fl, fr, gl, gr, ll, pl, pr, qu, rr, tr. The general rule is that if two consonants can start a word, then they remain in the same syllable if they fall in the middle of a word. som-bri-llo cla-ve tra-ba-jo a-pli-car fre-cuen-te he-cho a-ma-ri-llo ca-rro en-lo-que-cer me-ren-gue

6 When three consonants appear together, the first one will generally belong to a separate syllable. (Notice that the consonants in the second syllable are consonant units mentioned above.) in-glés com-pre-sar pan-fle-to om-bli-go con-stan-te

7 Ejemplo: Señorita Señorita Antes de la Antepenúltima silaba Antepenúltima silaba Penúltima silaba última silaba

8 The Stressed Syllable El énfasis (The Stress) – El énfasis se puede encontrar en palabras donde la sílaba tiene el sonido mas alto y mas fuerte y en palabras con el acento escrito. – (The stress can be found in words where the syllable has the highest and strongest sound and in words with a written accent.)

9 Ejemplos: Casaca sa Libertadlibertad Inglesinglés Lápizlápiz Médicomé dico

10 Clasificación de Palabras En el idioma español, las palabras se clasifican en cuatro clases: (In the Spanish Language, words are classified as four kinds) 1)Agudas 2)Graves 3)Esdrújulas 4)Sobreesdrújulas

11 Clasificación de Palabras (cont.) Aguda – Es una palabra que tiene el énfasis en la última sílaba. – (A word that has the stress on the last syllable.)

12 Clasificación de Palabras (cont.) Aguda (cont.) Ejemplos: Colorcolor Administradoradministrador Naturalna tu ral Papápa pá Capitánca pi tán

13 Aguda Nota: Si la palabra es aguda y termina en a, e, i, o, u, n, s, la palabra lleva acento escrito en la última vocal. La palabra aguda no lleva acento escrito si termina en consonante (b,c,d,f,g,h,j,k,l,m,p,q,r,t,v,w,x,y,z) If an aguda word ends in an a, e, i, o, u, s or n, the word has a written accent mark over the last vowel. An aguda word does not have a written accent mark if it end in a consonant (b,c,d,f,g,h,j,k,l,m,p,q,r,t,v,w,x,y,z)

14 Are all these words aguda words? Do any need accents? Cafe Papel Television Estudiantil Boton Borrador Solis Lombriz Despues Feliz

15 Clasificación de Palabras (cont.) Grave – Es una palabra que tiene el énfasis en la penúltima sílaba. – (Is a word that has the stress on the 2nd-to-last syllable.)

16 Grave Si la palabra es grave y termina en a, e, i, o, u, n, s, la palabra NO LLEVA acento escrito La palabra grave SI lleva acento escrito si termina en consonante (b,c,d,f,g,h,j,k,l,m,p,q,r,t,v,w,x,y,z) If a Grave word ends in an a, e, i, o, u, s or n, the word DOES NOT HAVE a written accent mark over the last vowel. An Grave word DOES have a written accent mark if it ends in a consonant (b,c,d,f,g,h,j,k,l,m,p,q,r,t,v,w,x,y,z)

17 Clasificación de Palabras (cont.) Grave (cont.) Ejemplos: Casacasa bonitabonita señoritaseño rita fácilfácil azúcarazúcar

18 Are all these words grave words? Do any need accents? Intolerante Angel Abuelo Azucar Gonzalez Chaqueta Lapiz Martes Tunel Lider

19 Clasificación de Palabras (cont.) Esdrújula – Es una palabra que tiene el énfasis en la antepenúltima sílaba. – (A word that has the stress on the 3 rd syllable from the end of the word.)

20 Clasificación de Palabras (cont.) Esdrújula (cont.) Examples: médicomédico Lápiceslápices Teléfonoteléfono Automáticoautomático Pájaropájaro

21 Fotografo Cartilago Computadora Epilogo Tarantula Mariposa Interprete Trafico Semaforo Sacapuntas Clavicula Benevolo Alucinar Glomerulo Picaro Picaso Hediondo Albaricoque Divide en sílabas y acentúa la palabra SOLAMENTE si es esdrújula

22 Clasificación de Palabras (cont.) Sobreesdrújula – Es una palabra que tiene el énfasis en la antes de la antepenúltima sílaba. – (Is a word that has the stress on the 4 th or 5th syllable from the end of the word.)

23 Clasificación de Palabras (cont.) Sobreesdrújula (cont.) Ejemplos: Dígamelodígamelo Llévaselollévaselo Véndemelavéndemela Escríbemeloescríbemelo Rápidamenterápidamente

24 Información Importante 1.Las letras mayúsculas que requieren un acento escrito se deben acentuar. Ejemplos:Ursula, África, Érika (Capital letters that require a written accent should be accented.)

25 Información Importante (cont.) 2.Las palabras monosílabas son de una sílaba. Estas palabras se llaman agudas. Ejemplos: el, se, de, tú (Monosyllable words are one syllable words. These words are called agudas.)

26 Información Importante (cont.) 3. Las palabras diacríticas se escriben igual pero una tiene el acento escrito para distinguir otra función. Ejemplos: el, él, tu, tú (Diacritic words are spelled the same but one has an accent to distinguish another function.)

27 4.Los Adverbios que se combinan con el sufijo “mente” tienen dos énfasis. El adverbio mantiene el ecento escrito. Ejemplos:rápidamente, fácilmente (Adverbs that combine with the suffix “mente” have two stresses. The adverb maintains the written accent.) Información Importante (cont.)


Descargar ppt "Spanish Accents Acentos. Knowing how to separate a word into syllables is important for knowing how the letters combine together for correct pronunciation."

Presentaciones similares


Anuncios Google