La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3."— Transcripción de la presentación:

1 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3

2 El horario Contenido Las asignaturas (No) me gusta(n) ¿Es interesante?
Adverbs of quantity Stem change verbs

3 Teacher’s notes and icons
This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to ‘Notes Page View’ (PowerPoint 97) or ‘Normal View’ (PowerPoint 2000/2002/2003). Normal View Notes Page View

4 Las asignaturas 1 Transcript: El dibujo El inglés La música
La educación física La biología La física La geografía Las matemáticas El español La historia La química El alemán La religión La informática

5 Las asignaturas 2

6 Las asignaturas 3 ¿Cómo se dice en inglés?
Pupils translate the Spanish subjects into English. This activity can also be used to reinforce the Spanish alphabet. Ask the pupils to spell the Spanish subject that appears on the screen.

7 (No) me gusta(n) 1 LIKES When you like one thing, you say me gusta el / la… depending on whether the thing you like is masculine or feminine. Me gusta el dibujo. (masculine) Me gusta la historia. (feminine) DISLIKES If you don’t like something you say no me gusta el / la… No me gusta el dibujo. No me gusta la historia.

8 (No) me gusta(n) 2 LIKES When you like something that is plural, you say me gustan el / la… Me gustan las matemáticas. Me gustan los cómics. DISLIKES If you don’t like something you say no me gustan el / la… No me gustan las matemáticas. No me gustan los cómics.

9 (No) me gusta(n) 3 Do you remember how to give your opinion?
Me encanta(n)… Me gusta(n)… No me gusta(n)… No me gusta(n) nada… If you want to ask your friend their opinion, use the informal form: ¿Te encanta(n)…? ¿Te gusta(n)…? ¿No te gusta(n)…? ¿No te gusta(n) nada…? Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk If pupils are fully confident with the use of 'Me gusta(n)/te gusta(n)/me encanta(n)/te encanta(n)…', progress to 'le gusta(n)/le encanta(n)…'

10 (No) me gusta(n) 4 Me encanta Me gusta mucho Me gusta No me gusta
No me gusta nada el dibujo… Me encantan Me gustan mucho Me gustan No me gustan No me gustan nada las matemáticas… Me encanta(n) Photo credits: Rachel ©TheBoardworks.co.uk Me gusta(n) mucho Me gusta(n) No me gusta(n) No me gusta(n) nada

11 (No) me gusta(n) 5 Mucho, poco, nada el dibujo… mucho un poco
las matemáticas… el dibujo… Photo credits: Rachel ©TheBoardworks.co.uk Mucho, poco and nada can only be used with the verb gustar and not with the verb encantar, which already means ‘to really like’. No me gusta(n) nada las matemáticas…

12 Las asignaturas 4 Me gusta la historia y me encanta la geografía. No me gusta nada la física y odio la química. Me gusta mucho la física. Es mi asignatura favorita. Me gustan también las matemáticas y la informática, pero no me gusta nada la geografía. Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk Click on play to hear the texts spoken.

13 Las asignaturas 5 Transcript:
Me gusta la historia y me encanta la geografía. No me gusta nada la física y odio la química. Me gusta mucho la física. Es mi asignatura favorita. Me gustan también las matemáticas y la informática, pero no me gusta nada la geografía.

14 Las asignaturas 6 Pupils listen and note each speaker’s favourite subject. Transcript: - Me gusta la educación física. - Para mí, la informática es la mejor asignatura. - No me gusta nada la física, prefiero la química. - Me encanta la geografía. - Me gusta mucho la música. Es mi asignatura favorita. - Me gusta la religión.

15 Las asignaturas 7 ¿Qué asignaturas te gustan y no te gustan?
A) ¿Te gusta(n) el / la / los / las…? B) Sí, me encanta(n) / me gusta(n) mucho / me gusta(n) / me gusta(n) un poco el/la/los/las... No, no me gusta(n) / no me gusta(n) nada el/la /los /las...

16 Las asignaturas 8 Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No
Use this slide as a stimulus for practising questions to do with subject likes and dislikes. Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No

17 Las asignaturas 9 Con tu compañero/a
Ahora, pregúntale a tu compañero/a. _______________________ No _______________________ No _______________________ No Print out copies of this slide and give them out to the pupils. Working in pairs, the pupils should ask their partner whether they like or dislike the subjects shown. The answers should be recorded. _______________________ No _______________________ No _______________________ No

18 ¿Es interesante? 1 Sí ¿Te gusta? Se puede aprender mucho.
Saco muy buenas notas. Soy bueno/a en física... Pienso que la historia… …es fácil. …es divertida. …es muy útil. Me gusta mucho el/la profe. Tengo muchos deberes. Photo credits: Rachel ©TheBoardworks.co.uk This slide introduces positive reactions to school subjects. Remind pupils that Spanish adjectives agree in gender and number (masculine/feminine; singular/plural) with the nouns that they describe. E.g.: inteligente/s, bueno/a/s, interesante/s, relajante/s, divertido/a/s, simpático/a/s, fácil/fáciles, útil/útiles, fenomenal/fenomenales. Using these phrases, ask pupils to be more imaginative. E.g. Mis compañeros/as de clase son divertidos/interesantes/simpáticos…. Also, ask pupils to use 'las matemáticas' to practise the use of the plural feminine. E.g.: Me gustan/encantan las matemáticas. Pienso que las matemáticas son muy interesantes/divertidas/útiles… Los/las profesores/as son buenos/as / fenomenales. Me encanta la geografía… …es muy interesante. Me gusta el francés pero prefiero el inglés.

19 ¿Es interesante? 2 ¿Te gusta? No Hay demasiados deberes.
El/la profe es demasiado severo/a. Pienso que la historia… …es aburrida. …es horrible. …es difícil. …es demasiado difícil. No sirve para nada. No entiendo nada en alemán… Photo credits: Pete ©TheBoardworks.co.uk This slide introduces negative reactions to school subjects. Remind pupils that Spanish adjectives agree in gender and number (masculine/feminine; singular/plural) with the nouns that describe. E.g.: aburrido/a/s, difícil/difíciles, severo/a/s, malo/a/s. Using these phrases, ask pupils to use las matemáticas to practise the use of the plural feminine. E.g.: No me gustan las matemáticas porque son muy aburridas. Pienso que las matemáticas son demasiado difíciles… Estoy flojo/a en historia… No me gusta el/la profe. No me gusta la geografía porque es muy aburrida. Saco muy malas notas.

20 ¿Es interesante? 3 Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk
This slide shows further examples of reactions to school subjects.

21 ¿Es interesante? 4 Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk
Pupils listen and note which subject is mentioned in each case, and whether the reaction of the speaker is positive or negative. Transcript: 1. Pienso que la química es muy difícil. 2. Mi profe de dibujo es muy divertido. 3. No me gustan las matemáticas porque son muy aburridas. 4. Mi profe de informática es demasiado severo. 5. Estoy bastante flojo en historia. 6. Saco buenas notas en geografía.

22 Escribe frases afirmativas y negativas en el lugar apropiado.
¿Es interesante? 5 1 2 3 4 Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk Writing activity. Pupils write an appropriate sentence for each picture, giving a positive or negative comment about the subject depicted.

23 ¿Es interesante? 6 Vocabulario Lee las siguientes palabras:
matemáticas tío madre geografía hermano historia educación física primo sobrino nieta el dibujo hija

24 ¿Es interesante? 7 Memoria de elefante
Ahora, pon las palabras en la categoría correspondiente. Las asignaturas La familia matemáticas geografía historia educación física el dibujo tío madre hermano primo sobrino nieta hija Photo credits: Rachel’s family ©RachelCallaway

25 ¿Es interesante? 8 Vocabulario Lee las siguientes palabras: mochila
lunes goma martes regla historia libro calculadora sábado jueves sacapuntas cuaderno lápiz miércoles bolígrafo

26 ¿Es interesante? 9 Memoria de elefante
Pon las palabras en la categoría correspondiente. Los objetos de clase Días de la semana mochila goma regla historia libro calculadora sacapuntas cuaderno lápiz bolígrafo lunes martes miércoles jueves sábado

27 Adverbs of quantity 1 divertido/a/s interesante/s fácil/es muy
Memoria de elefante See how many sentences you can make using the pictures and words below. divertido/a/s interesante/s fácil/es difícil/es muy Es/son bastante

28 Adverbs of quantity 2 Con tu compañero/a
Using the previous vocabulary, discuss your opinions of these subjects with your partner. Subjects appear on mouseclick.

29 Stem change verbs 1 -e>-ie
Some verbs follow a slightly different pattern. We will call these stem change verbs. They have regular endings like -AR, -ER and -IR verbs, but certain letters change as you go through the verb forming a consistent pattern. In this unit we will study the following type of stem changing: -e > -ie

30 Stem change verbs 2 -e>-ie -e > -ie pensar = to think
1. Identify the group to which the verb belongs = -ar 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. pienso 2. piensas 3. piensa 4. pensamos 5. pensáis 6. piensan pensar: -e changes to -ie 4. Change the -e to -ie on parts

31 Stem change verbs 3 -e>-ie -e > -ie preferir = to prefer
1. Identify the group to which the verb belongs = -ir 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. prefiero 2. prefieres 3. prefiere 4. preferimos 5. preferís 6. prefieren preferir: -e changes to ie 4. Change the –e to –ie on parts

32 Stem change verbs 4

33 Check you know which side of your dictionary is which!
Stem change verbs 5 Dictionary skills You will find your dictionary very useful as you learn Spanish. The most important thing to know about a Spanish/English dictionary is that it has two sections – a section with English words arranged in alphabetical order with their Spanish translations, and a section with Spanish words arranged in alphabetical order next to their English translations. Check you know which side of your dictionary is which!

34 Stem change verbs 6 Dictionary skills
If you are looking for a verb, you must remember that it will always be in the infinitive form (often ending in -ar, -er and - ir) and you must change it to the correct form in order to use it in a sentence. If you wanted to find the stem change verb preferir, and had forgotten how to form it you would find the verb (vt / vi) entry, and it would probably look something like this: How would you change the infinitive into the right form to say ‘I prefer’? vt preferir

35 Repaso 1 To give your opinion use: Me encanta(n)… Me gusta(n)…
No me gusta(n)… No me gusta(n) nada… To ask for your friend’s opinion use: ¿Te encanta(n)…? ¿Te gusta(n)…? ¿No te gusta(n)…? ¿No te gusta(n) nada…? If pupils are fully confident with the use of Me gusta(n)/te gusta(n)/me encanta(n)/te encanta(n)… progress to le gusta(n)/le encanta(n)… (he/she likes).

36 Repaso 2 Stem change verbs (-e>-ie)
Stem change verbs have regular endings like -AR, -ER and -IR verbs, but certain letters change as you go through the verb forming a consistent pattern. There are three types and -e > -ie is one of the types that we studied in this unit. Verbs pensar and preferir has a consistent stem change pattern of -e > -ie. The change occurs in the first, second and third person singular and the third person plural.

37 Repaso 3 Verbs pensar and preferir Pienso – I think
Prefiero – I prefer Pensar – to think Pienso – I think Piensas – you think Piensa – he/she thinks Pensamos – we think Pensáis – you think Piensan – they think Preferir – to prefer Prefiero – I live Prefieres – you live Prefiere – he/she lives Preferimos – we live Preferís – you live Prefieren – they live Verb conjugations appear on mouseclick.


Descargar ppt "KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3."

Presentaciones similares


Anuncios Google